Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Star Wars: The Old Republic
 Star Wars: The Old Republic - General
 P v P
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

Arach
Junior Member

522 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:52:24  Show Profile  Send Arach an ICQ Message Send Arach a Private Message  Reply with Quote
Isac: jenze df a eve jsou uplne jiny hry, ja si proste nedovedu predstavit ve hre kde bojuje dobro a zlo , v sw republika a imperium, jak by ten system mel fungovat, vzdycky bude nekoho vic protoze je samozrejme imperium vetsine sympatictejsi hrat si na zlouna treba....a naopak
pak dojde k tomu ze na sebe nastoupi pulka serveru proti pulce serveru a s pvp to pak nema vubec nic spolecnyho

open world pvp bylo slusny i v aoc treba, dokud to nezkurvili a hralo to dostatek lidi

Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:16:10  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

@Rahman

mam na tebe dotaz, mam pocit, ze jses tak trochu z branze... muzes sem hodit aspon pro predstavu typickej bitrate MMO her v klidovym stavu a narust s poctem hracu na obrazovce?

pocitam, ze je tam nejakej exponencialni narust slozitosti...



Tohle jsem nikdy presne nemeril, maximalne pro predstavu - kdyz jsm kdysi zkousel raidovat pres CDMA, ktere bylo u Pegasu zashapovane tusim na 128 kb/s, tak s tim byly 40 man raidy nehratelne - neustale disconnecty, zjevne to nestacilo. Mimo raid slo hrat celkem v pohode.

Teoreticky rust narocnosti neni exponencialni, ale kvadraticky, protoze od kazdeho hrace se musi vsem ostatnim hracum v realnem case (respektive dostatecne huste navzorkovanem) preposilat informace o tom, co dela.

Jeste se na to da koukat z jineho pohledu: Pokud pred nejakymi 10 lety zvladalo AO relativne bezproblemove 100-200 hracu na raidu, tak dneska s vyrazne vyssimi prenosovymi rychlostmi a omezenim na max 25 lidi v instanci bandwidth muze byt limitujici faktor pouze v pripade, ze to maji opravdu hodne neoptimalne napsane.
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:27:28  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman


Tohle jsem nikdy presne nemeril, maximalne pro predstavu - kdyz jsm kdysi zkousel raidovat pres CDMA, ktere bylo u Pegasu zashapovane tusim na 128 kb/s, tak s tim byly 40 man raidy nehratelne - neustale disconnecty, zjevne to nestacilo. Mimo raid slo hrat celkem v pohode.

Teoreticky rust narocnosti neni exponencialni, ale kvadraticky, protoze od kazdeho hrace se musi vsem ostatnim hracum v realnem case (respektive dostatecne huste navzorkovanem) preposilat informace o tom, co dela.

Jeste se na to da koukat z jineho pohledu: Pokud pred nejakymi 10 lety zvladalo AO relativne bezproblemove 100-200 hracu na raidu, tak dneska s vyrazne vyssimi prenosovymi rychlostmi a omezenim na max 25 lidi v instanci bandwidth muze byt limitujici faktor pouze v pripade, ze to maji opravdu hodne neoptimalne napsane.



ten narust musi byt vetsi ne? kdyz mas jen 1 hrac - tak 1 hrac se dovida sam o sobe od serveru, kdyz mas 2 tak hrac A se dovida o sobe+hraci B a hrac B se dovida o sobe+hraci A, kdyz mas 3 tak A->A+B+C, B->A+B+C, C->A+B+C...atd.

asi to neni exponenciala, ale bude to nejaky drsny kurvitko.

v podstate limitem asi bude grafika, ale casto jsem mel pocit (aspon u waru), ze je tam nejaka vzajemna souvislost mezi latenci a fps... ale mozna neni...

no mmo
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:30:21  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
vzdyt to Rahman pise, ze narust neni exponencionalni ale kvadraticky

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:45:07  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

vzdyt to Rahman pise, ze narust neni exponencionalni ale kvadraticky



jo jasne... ctu kvadraticky a myslim 2x...misto x^2.

no mmo
Go to Top of Page

Kar-Chee
Junior Member

Parental3

960 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:49:14  Show Profile Send Kar-Chee a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

pro me to tedy neuspelo ani jako single hra, porovnam-li to se skyrimem, ktery zdaleka neni idelani tak u me swtor oproti skyrimu stejne dostane tak max 20%



No mně se to zas líbilo více než Skyrim. Soubojový systém je složitější, rozhovory výrazně lepší, enemy nescalují podle tvého lvlu a měnící se prostředí.
Každému se holt líbí něco jiného :)

Obecně považuju Skyrim za jednu z nejpřeceňovanějších her. Stejně jak kdysi Oblivion.

Planetside 2, Diablo 3

Edited by - Kar-Chee on 20/01/2012 09:50:12
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:57:54  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

v podstate limitem asi bude grafika, ale casto jsem mel pocit (aspon u waru), ze je tam nejaka vzajemna souvislost mezi latenci a fps... ale mozna neni...



Urcite neni. Kdyz bys mel latenci 100 ms, tak to znamena, ze nez se ti vrati paket ze serveru, tak utece nejmin 200 ms (musi cestovat tam a zpet), tzn bys mel max 5 fps, pokud bys vzdycky cekal na odezvu.

Dela se to samozrejme tak, ze klient trochu predpovida budoucnost - na zaklade toho, co osttni hraci delali pred tim, vykresluje, co budou delat dal. Ve chvili, kdy dorazi upresneni od serveru, se spravna pozice interpoluje s predpokladanou. V praxi to je videt jako tzv. "warpovani" kdyz nekdo hodne laguje - upresneni prichazi s velkym zpozdenim, takze se mezi tim dostane hodne mimo v predpokladanem smeru pohybu.

U vykreslovani pouziani abilit to samozrejme tak jednoduchy neni, tam se predvida dost obtizne (na druhou stranu SWTOR ma ability queue, takze predpokladam, ze ji na tohle zneuzivaji).

Pri vykreslovani sceny s velkym poctem postav (at uz npc nebo jinych hracu) vetsinou nebyva limitujici faktor samotny pocet polygonu - dnesni karty maji v tomhle smeru opravdu brutalni vykonnost - ale bud velikost textur (a to predesim pri prichodu do nove oblasti - nove textury se musi nahrat na kartu a limitujicim faktorem je propustnost sbernice), prpadne v souvislosti s velikosti graficke pameti - pokud se textury na 1 scene nevejdou do pameti, tak se musi v pameti graficke karty vymenovat, opet je limitujicim faktorem propustnost sbernice a skube to jak svine (na tohle pomaha snizit kvalitu textur). A konecne zhavym kandidatem na pricinu fps dropu jsou animace. V dnesni dobe uz by kazdy slusny engine mel umet pocitani animaci pres GPU (s pomoci shaderu), nicmene i pres to jsou to fakt mraky floatovych vypoctu, nemluve o tom, ze animace jako takova je nezanedbatelny balik dat, ktery se taky musi na kartu nahrat a drzet v pameti.
Go to Top of Page

tojejedno
Advanced Member

5625 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:23:53  Show Profile  Send tojejedno an ICQ Message Send tojejedno a Private Message  Reply with Quote
No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".

Jinak co se tyce vykonu SWTORu, az se dozvime co presne dela ten druhej proces (IMHO nejakej anticheat/antibot program) tak se mozna dozvime kam se ztraci vykon.

Takhle "divne" uz mi ostatni aplikace zadnej program neovlivnoval.

AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra
VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem
EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded
Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded
FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra
TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje

Go to Top of Page

Dorlas
Moderator

Mr. Pink 2

2766 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:45:24  Show Profile  Send Dorlas an ICQ Message Send Dorlas a Private Message  Reply with Quote
vo cem to kurva kecate? Rozumim jenom predlozkam a spojkam!

Dorlas
TESO
CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent
UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
Go to Top of Page

brutus
Average Member

Tidus

1833 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:47:24  Show Profile  Send brutus an ICQ Message Send brutus a Private Message  Reply with Quote
Ilum - ultimate Valor farm!
http://youtu.be/GgTaWNP2HJ0

Enjoy next generation PvP! :D

Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Go to Top of Page

DarkFace
Junior Member

700 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:49:01  Show Profile  Visit DarkFace's Homepage  Send DarkFace an ICQ Message Send DarkFace a Private Message  Reply with Quote
OT k momentalne prebiehajucej debate, ale po debakli s Ilumom, som rerolol Republiku a low lvl PvP brackety su fakt fun.

"I must not Fear. Fear is the mind-killer. Fear is little death that brings total obliteration. I will let it pass through me and over me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain. "
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:49:36  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.
Go to Top of Page

Dorlas
Moderator

Mr. Pink 2

2766 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:01:41  Show Profile  Send Dorlas an ICQ Message Send Dorlas a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by brutus

Ilum - ultimate Valor farm!
http://youtu.be/GgTaWNP2HJ0

Enjoy next generation PvP! :D



voni sou skutecne idioti... Tyhle veci sou leta vyreseny, dokonce lidma s firmy, ktera s bioware na tyhle hre spolupracovala.

Daoc = /release city - to by vyresilo jejich predchozi pruser
a na tohle by pomohlo dat timer, na ziskani valoru z jednoho cloveka. Proste bys nemohl furt dokola masit ty same lidi...

Jako fakt no comment. Vzdavam Ilum a open pvp, tohle nema smysl...

Dorlas
TESO
CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent
UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:17:46  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
on tam timer je :)
4 killy a pak 10 minut toho cloveka nikdo z tvyho operationu nemuze zabit :)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:18:08  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobrym hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší


Edited by - Isac on 20/01/2012 11:20:39
Go to Top of Page

PRIBOO
Average Member

DOG

1602 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:18:11  Show Profile  Send PRIBOO an ICQ Message Send PRIBOO a Private Message  Reply with Quote
Nahodou to group PvP na Ilumu včera moc pěkně opravili. Udělali u bází neviditelné čáry, které když překročíš dostaneš instakill . Klobouk dolů, není nad jednoduché a účinné řešení.
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:20:07  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Isac

pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobry hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší





ja teda kdyz to zkousel tak nefungovaly :)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:29:10  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

quote:
Originally posted by Isac

pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobry hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší





ja teda kdyz to zkousel tak nefungovaly :)



to si asi neměl ten dobrej hardware

neříkám, že to bylo bez chybičky, ale na druhou stranu to je engine kde se nic nekouzlí přímo na cíl, ale u všeho se musí počítat pohyb a kolize (kouzla, meče, šípy, granáty, dělový koule atp.), stejně tak kolize postav, friendly fire tomu taky moc nepomáhá atp.

prostě pokud to tady tak nějak fungovalo, v o dost složitějším enginu co udělala skupina 10 Norů, tak pak nevím na co se může vymlouvat Bioware (pravděpodobně na to, že ten engine nedělal, ale koupil )

Edited by - Isac on 20/01/2012 11:31:06
Go to Top of Page

tojejedno
Advanced Member

5625 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:31:13  Show Profile  Send tojejedno an ICQ Message Send tojejedno a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman

quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.


No já předpokládám, že autora dotazu zajímá dopad na jeho spojení, ne na servery providera (stejně tak s tím nesouvisí dopad na tvé Paegas připojení:))

AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra
VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem
EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded
Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded
FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra
TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje

Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:37:38  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tojejedno

quote:
Originally posted by Rahman

quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.


No já předpokládám, že autora dotazu zajímá dopad na jeho spojení, ne na servery providera (stejně tak s tím nesouvisí dopad na tvé Paegas připojení:))



Vsak ja se nehadam :)
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:43:57  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
mno ne nutne...slo spis tak nejak o celkovou zatez ;-) ale evidentne bandwith neni problem...

cili jde o to udelat z high textur ctverecky a kolecka... uprimne receno ja jako healer stejne 90% casu koukam na green bary a filling up...


no mmo
Go to Top of Page

brutus
Average Member

Tidus

1833 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:03:07  Show Profile  Send brutus an ICQ Message Send brutus a Private Message  Reply with Quote
Problem neni ani nahodou v bandwidth klienta - mam symetrickej 100Mb a Ilum je pri velkym mnozstvi lidi slideshow.
IMHO je to problem prasackyho engine...

Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3717 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:14:05  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Isac


to si asi neměl ten dobrej hardware

neříkám, že to bylo bez chybičky, ale na druhou stranu to je engine kde se nic nekouzlí přímo na cíl, ale u všeho se musí počítat pohyb a kolize (kouzla, meče, šípy, granáty, dělový koule atp.), stejně tak kolize postav, friendly fire tomu taky moc nepomáhá atp.

prostě pokud to tady tak nějak fungovalo, v o dost složitějším enginu co udělala skupina 10 Norů, tak pak nevím na co se může vymlouvat Bioware (pravděpodobně na to, že ten engine nedělal, ale koupil )



mozna je ten problem v texturach jak popisoval rahman, vypocty na severu asi stihaj hold ty grafarny nezvladaj nacitat data, u darkfallu to problem nebyl protoze ten tusim mel 3 low res textury na zem, nebe a postavy

lastfm
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:18:26  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by brutus

Problem neni ani nahodou v bandwidth klienta - mam symetrickej 100Mb a Ilum je pri velkym mnozstvi lidi slideshow.
IMHO je to problem prasackyho engine...



Vicemene tak. Kvalitni engine by mel umet dynamicky scalovat kvalitu zobrazeni sceny tak, aby narocnost nestoupla nad nejakou prijatelne nizkou mez, coz zjevne swtor engine neumi.

Na druhou stranu je otazka, jestli nejaky stavajici engine tuhle vlastnost skutecne implementuje na 100%. Mnohem casteji se to resi omezenim na slozitost sceny (tzn treba tim, kolik pixelu na metr mohou mit textury ve vychozim formatu (obvykle v zavislosti na 'dulezitosti' objektu), kolik polygonu muze mit jedna scena (tohle omezeni v outdoor scenach obecne nefunguje a je potreba, aby engine umel LOD), atd.

Problem je urcite s animacema, nejsem si jisty, jestli vubec nejaky engine resi neco ve stylu LODdovani animaci.
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4358 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:23:39  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

mozna je ten problem v texturach jak popisoval rahman, vypocty na severu asi stihaj hold ty grafarny nezvladaj nacitat data, u darkfallu to problem nebyl protoze ten tusim mel 3 low res textury na zem, nebe a postavy



Tak zrovna dynamicke snizovani rozliseni textur je pomerne dobre zvladnuty problem. Kdyz to vezmu do dusledku, tak neni problem z libovolne velke textury proceduralne vyrobit texturu o velikosti 1 pixelu. Problem je v tom, jak urcit, ktere textury mas jak zkrouhnout, aby co nejmene utrpel vizualni dojem a soucasne se textury nahrane v jeden moment na kartu vesly do graficke pameti (spolu s geometrii, animacema, shaderama a ostatnima datama, ktere je treba drzet v pameti graficke karty).
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 0,21 seconds. on eygor Snitz Forums 2000