Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Star Wars: The Old Republic
 Star Wars: The Old Republic - General
 P v P
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Yurekk
Junior Member

503 Posts

Posted - 19/01/2012 :  09:36:41  Show Profile  Send Yurekk an ICQ Message Send Yurekk a Private Message  Reply with Quote
Zázrak se nekonal,patch mě nijak neohromil,takže taky cancel account,ale určo tam za nějakej pátek mrknu

SWG:Dosec soustružník ,Dosec' Yurek JEDI -EU Chimaera server
WWIIOL:Oberstleutnant,Axis side,
DF:Twombly-meč,srp a kladivo
WAR:Yurek pasáček vepřů -Eltharion
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 19/01/2012 :  09:42:55  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
Ja se spis trochu bojim, ze to je cele trochu jinak.

Nekdo, kdo se do tehle veci rozhodl investovat, nastavil zadani projektu zhruba takto: Vezmem nejakej hodne silnej brand (treba SW) a oblecem do nej neco, co fakt dobre vydelava (treba WoW). A kvuli tomu, aby to nebylo tak snadno zalovatelne jako totalni plagiat, dame pripadnym devum moznost trosinku (ale rozumej fakt decentne, prece nebudeme riskovat) ozlastnit.

Devove nasledne prisli s tim, ze uz mji celkem praxi ve vytvareni tzv. "story-driven" gamesy (at uz to znamena cokoliv), coz splni podminku odlisnosti po pve strance. Otazka zustala, jak to aspon trosku odlisit po pvp strance, jenze s tim zjevne nikdo z designeru zkusenosti nemel. Tak holt neco zkusili (Ilum v 1.0 - je za tim videt kus prace a nejaka myslenka, bohuzel se ale nepovedlo nastavit hracum motivaci, takze misto toho jen afkovali weekly a daily questy). Prisla druha iterace ve snaze fixnout tento problem, ocividne se ale stale nachazime ve fazi hlubokeho alfatestu a ani designeri ani testeri jeste nemaji dost zkusenosti, aby dokazali byt jen spravne posoudit feedback zkusenych hracu (ktery se nepochybne ztraci ve spamu vsech ostatnich), natoz sami posoudit, jak se to bude chovat.

Problem, ktery v tom vidim, je, ze panove, kteri to plati, se podivaji na "prehledne reporty" a podle nich zcela logicky rozhodnou, ze "jasne viditelne hracske signaly" (treba ruseni subskribci) znamenaji, ze tudy cesta nevede a je treba tuhle cestu zcela opustit a dal se drzet osvedceneho kopirovani WoW.

A to sem jeste mozna opomenul fakt, ze devove nemaji absolutne zadnou pravomoc rozhodovat, co a v jakem stavu vydaji, o tom samozrejme rozhoduji obchodnici. Takze pres to, ze je naprosto jasne, ze zadny pricetny dev by patch v tomto stavu nevydal, to jako patch vyslo.¨

V konecnem dusledku tohle ale ze vseho nejvic odnesou hraci, protoze designeri nedostanou sanci se naucit co funguje a co ne a udelat aspon neco malo pro to, aby to nebylo WoW 2.0 v SW kabatu...

Edited by - Rahman on 19/01/2012 09:45:13
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 19/01/2012 :  09:44:19  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Isac

nepřipadá vám, že stěžovat si na PvP v SWTOR je jako stěžovat si na letové vlastnosti vaší pračky ?

upřímně dobrý PvP v týhle hře snad nikdo nečekal, stejně jako nikdo nečekal, že by mohl na pračce lítat trasu Praha - New York ...




jeste ze jsi nerekl ze je to jako chtit aby pracka byla pripojena k internetu

ja si porad jen opakuju archeage archeage, uz si pripadam skoro jako bych se modlil a pak me hned vzapeti napadne, jaka je sance ze to bude fakt dobry ?

lastfm

Edited by - Rashaverak on 19/01/2012 09:47:40
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 19/01/2012 :  10:18:12  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak


ja si porad jen opakuju archeage archeage, uz si pripadam skoro jako bych se modlil a pak me hned vzapeti napadne, jaka je sance ze to bude fakt dobry ?



nulova :) stejne jako pri predchozich modlitbach

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Dorlas
Moderator

Mr. Pink 2

2782 Posts

Posted - 19/01/2012 :  11:10:39  Show Profile  Send Dorlas an ICQ Message Send Dorlas a Private Message  Reply with Quote
Mozna si musime priznat, ze uz nikdy nic dobryho nebude. Sme stary Budme radi ze sme zazili UO, EQ, Daoc, AC, AO

Dorlas
TESO
CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent
UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
Go to Top of Page

Black
Moderator

2371 Posts

Posted - 19/01/2012 :  11:30:16  Show Profile  Send Black an ICQ Message Send Black a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Dorlas
Budme radi ze sme zazili UO, EQ, Daoc, AC, AO

I tohle melo sve mouchy a ne malo, akorat nebylo tolik her a lidi byli tim padem min vybiravi.

Black
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 19/01/2012 :  12:30:54  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
už jenom ta demence v tom, že uměle vytvoří dvě znepřátelený strany, který si navíc musíte vybrat už při začátku hry

ty strany spolu neustále válčí, ale nikdy nikdo nevyhraje

na základě takovýho nastavení jen těžko může fungovat nějako jako "open world PvP", taková hra bude vždycky jenom o instancovanejch arénách, takže taková střílečka, jenom s mnohem horšim enginem ...

Go to Top of Page

Azkaban
Moderator

1990 Posts

Posted - 19/01/2012 :  13:29:37  Show Profile  Send Azkaban an ICQ Message Send Azkaban a Private Message  Reply with Quote
True, jakmile World PVP nebude ovlivnovat svět, jako tomu bylo třeba ve stařičké L2. Tak to nebude moc motivovat.
Go to Top of Page

hRoch
Moderator

360 Posts

Posted - 19/01/2012 :  14:13:40  Show Profile  Visit hRoch's Homepage Send hRoch a Private Message  Reply with Quote
1) PvE - je zatim OK, ale neverim, ze stihnou pridavat kazdej mesic novy high end instance, aby se to alespon umele prodlouzilo na nekolik mesicu

2) World PvP - TOTAL FAIL

3) WZ PvP - kdyz zavru obe oci, tak se to da, kdyz je otevru, tak zase FAIL, clovek bude za chvilku hrat jenom proti svejm, jelikoz to lidi slusne nasira uz ted, resolve funguje dost pochybne, lagy?!, prilis mnoho CC, navic jeste k tomu bubliny, in combat speed, healing classy, co si navzajem stihnout uhealouvat dmg od nekolika hracu soucasne a zaroven jim jeste tu dmg vratit = imbalance instancovanejch WZ, ktery maj vlastne PvP balancovat narozdil od World PvP. Dale opet klasickej problem, (random ziskany?!) itemy maj prilis velkej vliv na PvP.

Zbejva tedy jen PvE. Hura

DAoC, AC2, SWG, WoW, EQ2, VG, AO, Rift, SWToR, GW2, WildStar.
Go to Top of Page

brutus
Average Member

Tidus

1833 Posts

Posted - 19/01/2012 :  14:16:47  Show Profile  Send brutus an ICQ Message Send brutus a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by hRoch

1) PvE - je zatim OK, ale neverim, ze stihnou pridavat kazdej mesic novy high end instance, aby se to alespon umele prodlouzilo na nekolik mesicu

2) World PvP - TOTAL FAIL

3) WZ PvP - kdyz zavru obe oci, tak se to da, kdyz je otevru, tak zase FAIL, clovek bude za chvilku hrat jenom proti svejm, jelikoz to lidi slusne nasira uz ted, resolve funguje dost pochybne, lagy?!, prilis mnoho CC, navic jeste k tomu bubliny, in combat speed, healing classy, co si navzajem stihnout uhealouvat dmg od nekolika hracu soucasne a zaroven jim jeste tu dmg vratit = imbalance instancovanejch WZ, ktery maj vlastne PvP balancovat narozdil od World PvP. Dale opet klasickej problem, (random ziskany?!) itemy maj prilis velkej vliv na PvP.

Zbejva tedy jen PvE. Hura



jj

world PvP - haha
WZ PvP - jakztakz, ale jen 3 stejny wz a musim rict ze po tejdnu uz mne lezou krkem
PvP reward - po otevreni cca 45? baglu mam krasnych 7 relicu... a 1 kus setu....

Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Go to Top of Page

Seth
Senior Member

Gig

2564 Posts

Posted - 19/01/2012 :  15:12:51  Show Profile  Send Seth an ICQ Message Send Seth a Private Message  Reply with Quote
A pak ma clovek doufat, ze konkurence dotlaci Blizz do nejakych pozitivnich zmen...

Seth
Forgotten

bo=protoze!

Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 19/01/2012 :  15:22:46  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
podle meho nazoru v tomto typu her nikdy nebude a nemuze byt dobre PvP, aby bylo dobre pvp musi se ta hra vyvijet jako pvp hra...

a to uz treba hned na zacatku pri vyberu graf. enginu, stylu grafiky a jeji narocnosti na vykresleni... a vsichni vime jak to je...shiny graphics prodava a prave to naopak vetsinou znamena, ze pvp je crap...

vzdycky jsem rikal, ze pvperovi staci behajici ctverecky proti koleckum jen kdyz se to bude dobre hybat... pver naopak potrebuje mit hezky omalovanky aby si to pekne uzil...

dalsi vec je, ze kazdej rad vyhrava ve hrach...coz v pvp jaksi z principu veci velmi casto nejde --> opet problem s herni populaci...

proste delat pve hru je win-win pro devy a vam tam proste prihodili takovou malou kosticku... a vy jim ji jako jiz ponekolikate naprosto zbastili...

no mmo
Go to Top of Page

Kar-Chee
Junior Member

Parental3

960 Posts

Posted - 19/01/2012 :  15:45:18  Show Profile Send Kar-Chee a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

podle meho nazoru v tomto typu her nikdy nebude a nemuze byt dobre PvP, aby bylo dobre pvp musi se ta hra vyvijet jako pvp hra...

a to uz treba hned na zacatku pri vyberu graf. enginu, stylu grafiky a jeji narocnosti na vykresleni... a vsichni vime jak to je...shiny graphics prodava a prave to naopak vetsinou znamena, ze pvp je crap...

vzdycky jsem rikal, ze pvperovi staci behajici ctverecky proti koleckum jen kdyz se to bude dobre hybat... pver naopak potrebuje mit hezky omalovanky aby si to pekne uzil...

dalsi vec je, ze kazdej rad vyhrava ve hrach...coz v pvp jaksi z principu veci velmi casto nejde --> opet problem s herni populaci...

proste delat pve hru je win-win pro devy a vam tam proste prihodili takovou malou kosticku... a vy jim ji jako jiz ponekolikate naprosto zbastili...



Stačilo by udělat pár minimálních změn a warzone PvP by bylo i tady vcelku dobrý. Neříkám skvělý, ale hratelný:

Rating - Klasický rating jak ho všichni známe z HoNu/LoLu. Vyhrát bez odporu během tří minut, nebo naopak dostat šíleně naprdel nikoho nebaví. Tohle by to vyřešilo.

Zrušení frakcí do warzone - V huttballu to nevadí, tak proč by mělo jinde?

Možnost výběru warzony

1v1 2v2 3v3 a 4v4 arény

Neříkejte mi, že tohle by zabralo víc jak týden práce. A přitom efekt by to mělo velký.

quote:
Originally posted by celdric

proste delat pve hru je win-win pro devy...



Já si myslím, že z dlouhodobého hlediska (a na to by měli u MMORPG snad cílit), je sebevražedný stavět hru jen na PvE. To musí neustále dokola vydávat nové flshpointy a raidy. Kdyby jednou zamakali na PvP, tak to může lidi bavit donekonečna.

Planetside 2, Diablo 3

Edited by - Kar-Chee on 19/01/2012 15:48:20
Go to Top of Page

Khostri
prudič

2210 Posts

Posted - 19/01/2012 :  15:51:33  Show Profile  Send Khostri an ICQ Message Send Khostri a Private Message  Reply with Quote
Já myslím, že nad tím nikdo moc nepřemýšlel. Jak jsem psal už před nějakou dobou - z obchodního hlediska nechápu model, kdy u hry založené na měsíčních poplatcích to nechají hráče dohrát za měsíc, ještě před první platbou. A to, že naprostá většina lidí hru v podstatě dohrála je snad už jasné (předtím mi to nikdo nevěřil :) )

PC, PS3, iPad
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 19/01/2012 :  15:59:00  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Khostri

Já myslím, že nad tím nikdo moc nepřemýšlel. Jak jsem psal už před nějakou dobou - z obchodního hlediska nechápu model, kdy u hry založené na měsíčních poplatcích to nechají hráče dohrát za měsíc, ještě před první platbou. A to, že naprostá většina lidí hru v podstatě dohrála je snad už jasné (předtím mi to nikdo nevěřil :) )



:) ja teda neznam v guilde ani jednoho co by hru dohral tak nevim kde se bere ta vetsina

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Arach
Junior Member

522 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:08:12  Show Profile  Send Arach an ICQ Message Send Arach a Private Message  Reply with Quote
mass pvp obecne je uplne o nicem, nevim proc porad dokola brecite

nebo ono melo v nejaky hre mass pvp uroven ? a to nepocitam technicky problemy s tim souvisejici

a ktem videum co maj 2 fps, i kdyby to melo 100 fps tak pri takovym mnozsvi lidi ocekavate kvalitu jako od ceho ?
takovy pvp se muze libit akorat pitomejm fragerum, co milionkrat zhebnou ale hlavne ze si muzou zafragovat a maj z toho nejaky valory a pekny veci, anebo pricmrdavacum co jsou z pulky afk v nejaky parte kde stejne nikdo nepozna ze delaj uplny kulovy nebo tocej dva tri skilly dokola

Edited by - Arach on 19/01/2012 16:12:17
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:14:40  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
mass pvp je pro me nuda kdekoliv, ale nikoliv world pvp tdy boj skupin a to se zvladnout da, jen je potreba dat lidem duvod pohybovat se a zdrzovat v urcite ne prilis velke lokaci aby se tam nasli, ale zase ne prilis male aby se to zvrhlo v zerg jedni vs druzi

fungovalo to velmi dobe v riftu po pvp update

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Khostri
prudič

2210 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:21:31  Show Profile  Send Khostri an ICQ Message Send Khostri a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

quote:
Originally posted by Khostri

Já myslím, že nad tím nikdo moc nepřemýšlel. Jak jsem psal už před nějakou dobou - z obchodního hlediska nechápu model, kdy u hry založené na měsíčních poplatcích to nechají hráče dohrát za měsíc, ještě před první platbou. A to, že naprostá většina lidí hru v podstatě dohrála je snad už jasné (předtím mi to nikdo nevěřil :) )



:) ja teda neznam v guilde ani jednoho co by hru dohral tak nevim kde se bere ta vetsina


Tím jsem myslel PvE část, jelikož na příběhu je tato hra postavena.
50 je vás docela hodně, respektive téměř všichni (kromě mě, protože já v momentě, když pošlu companiony na mise, tak zároveň spustím LoL a dám si hru nebo dvě :) )
A pak se vrátím. Takže progresuju pomalu a jsem teprve 40.

PC, PS3, iPad
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:23:53  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
jo jsem na lvl 50 ale nevidl jsem ani zdaleka vsechen pve content :) ( a ne nemyslim tim davani bossu na nightmare obtiznost)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Speh
Junior Member

759 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:50:07  Show Profile Send Speh a Private Message  Reply with Quote
Hmmm je to takove zajimave.

Podle me pvp kde neztratim veci je k nicemu. Nehledne na to, ze pak je craft totalne k nicemu. At udelaj pvp servery, opravdu pvp. Zadne bg, ztrata vsech veci pri smrti.

PVE je naprosto ok a po dlouhe dobe jsem v nejake mmo dolvl max lvl s usmevem na tvari a bavilo me to, nakonec to jsem od Biowaru cekal. Instance jsou instance a proc ne.

Pvp je naprosto otresne, miliony skillu, vsichni nejake cc, warrior v heavy zbroji na me skace jako kdyby mel jen trenky pres pul mapy. BG je shit a mel by byt jen na pve serverech. Ilum je kapitola sama pro sebe.

Pusobí to na me tak, ze udelali fajn singlovku za kterou jsem rad zaplatil, ale jako mmo je to zklamani. Kazdopadne da se to jeste zachranit, ale bohuzel pochybuju, ze v dnesni dobe kdy teamy ovladaji obchodnici a ne odbornici se tomu tak stane.

Mé dílo jsem Já, kdo jej neuznává, neuznává mě.

Edited by - Speh on 19/01/2012 16:51:07
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 19/01/2012 :  16:52:08  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Arach

mass pvp obecne je uplne o nicem, nevim proc porad dokola brecite

nebo ono melo v nejaky hre mass pvp uroven ? a to nepocitam technicky problemy s tim souvisejici

a ktem videum co maj 2 fps, i kdyby to melo 100 fps tak pri takovym mnozsvi lidi ocekavate kvalitu jako od ceho ?
takovy pvp se muze libit akorat pitomejm fragerum, co milionkrat zhebnou ale hlavne ze si muzou zafragovat a maj z toho nejaky valory a pekny veci, anebo pricmrdavacum co jsou z pulky afk v nejaky parte kde stejne nikdo nepozna ze delaj uplny kulovy nebo tocej dva tri skilly dokola



EVE, Darkfall

třeba "open world PvP" v Darkfallu pro mě byl asi největší herní zážitek od Ultimy Online, to byla fakt perfektní simulace válečnýho konfliktu, lodě, děla, tanky, nutná koordinace, strategie, politika

proč ? protože tam to bylo základem toho herního systému, tady je to dost okrajová záležitost, vlastně ani nechápu proč to v SWTOR je
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:25:26  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Kar-Chee


quote:
Originally posted by celdric

proste delat pve hru je win-win pro devy...



Já si myslím, že z dlouhodobého hlediska (a na to by měli u MMORPG snad cílit), je sebevražedný stavět hru jen na PvE. To musí neustále dokola vydávat nové flshpointy a raidy. Kdyby jednou zamakali na PvP, tak to může lidi bavit donekonečna.



no ze ten blizzard s jeho modelem neustaleho posilani novych a novych dungu zrovna krachuje...

dalsi problem s PvP v techhle hrach je ten, ze doba investice do postavy je prilis dlouha... tezko se da hra od hry delat counterpick atd.
v tomhle ohledu je proste napr. zrovna ten LoL na mile pred...

ja bejt vama tak se smirim s tim, ze tohle nikdy nebude primarne pvp hra a pvp bude vzdy jen afterthought... aspon (zcela vyjimecne) jsem u tehle hry snad ani nevidel marketing ve smyslu "tohle bude nejlepsi pvp hra" tak jako u WARfailu...
mam pocit, ze tady se drzeli pri zdi a celou dobu deklarovali ze jde o story driven MMO...

a souhlasim s Khostrim, ze z tohoto pohledu je trochu blaznovstvi nechat hrace dojet jednu class story za mesic... na druhou stranu tech class story pripravili 8... mozna pocitaj s tim, ze kazdej si da 2-3x repete ;-) a to by jim mohlo dat dost casu trosku story rozsirit...

no mmo
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:26:17  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
pro me to tedy neuspelo ani jako single hra, porovnam-li to se skyrimem, ktery zdaleka neni idelani tak u me swtor oproti skyrimu stejne dostane tak max 20%


lastfm

Edited by - Rashaverak on 19/01/2012 17:26:47
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:27:20  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
@Rahman

mam na tebe dotaz, mam pocit, ze jses tak trochu z branze... muzes sem hodit aspon pro predstavu typickej bitrate MMO her v klidovym stavu a narust s poctem hracu na obrazovce?

pocitam, ze je tam nejakej exponencialni narust slozitosti...

no mmo
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:28:34  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

pro me to tedy neuspelo ani jako single hra, porovnam-li to se skyrimem, ktery zdaleka neni idelani tak u me swtor oproti skyrimu stejne dostane tak max 20%





me u skyrimu desne vadil soubojak...takze jsem to po 15ti minutach vypnul... takze neposoudim souboj story x story, ale pro me skyrim prohral z jinych duvodu.

no mmo
Go to Top of Page

Arach
Junior Member

522 Posts

Posted - 19/01/2012 :  17:52:24  Show Profile  Send Arach an ICQ Message Send Arach a Private Message  Reply with Quote
Isac: jenze df a eve jsou uplne jiny hry, ja si proste nedovedu predstavit ve hre kde bojuje dobro a zlo , v sw republika a imperium, jak by ten system mel fungovat, vzdycky bude nekoho vic protoze je samozrejme imperium vetsine sympatictejsi hrat si na zlouna treba....a naopak
pak dojde k tomu ze na sebe nastoupi pulka serveru proti pulce serveru a s pvp to pak nema vubec nic spolecnyho

open world pvp bylo slusny i v aoc treba, dokud to nezkurvili a hralo to dostatek lidi

Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:16:10  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

@Rahman

mam na tebe dotaz, mam pocit, ze jses tak trochu z branze... muzes sem hodit aspon pro predstavu typickej bitrate MMO her v klidovym stavu a narust s poctem hracu na obrazovce?

pocitam, ze je tam nejakej exponencialni narust slozitosti...



Tohle jsem nikdy presne nemeril, maximalne pro predstavu - kdyz jsm kdysi zkousel raidovat pres CDMA, ktere bylo u Pegasu zashapovane tusim na 128 kb/s, tak s tim byly 40 man raidy nehratelne - neustale disconnecty, zjevne to nestacilo. Mimo raid slo hrat celkem v pohode.

Teoreticky rust narocnosti neni exponencialni, ale kvadraticky, protoze od kazdeho hrace se musi vsem ostatnim hracum v realnem case (respektive dostatecne huste navzorkovanem) preposilat informace o tom, co dela.

Jeste se na to da koukat z jineho pohledu: Pokud pred nejakymi 10 lety zvladalo AO relativne bezproblemove 100-200 hracu na raidu, tak dneska s vyrazne vyssimi prenosovymi rychlostmi a omezenim na max 25 lidi v instanci bandwidth muze byt limitujici faktor pouze v pripade, ze to maji opravdu hodne neoptimalne napsane.
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:27:28  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman


Tohle jsem nikdy presne nemeril, maximalne pro predstavu - kdyz jsm kdysi zkousel raidovat pres CDMA, ktere bylo u Pegasu zashapovane tusim na 128 kb/s, tak s tim byly 40 man raidy nehratelne - neustale disconnecty, zjevne to nestacilo. Mimo raid slo hrat celkem v pohode.

Teoreticky rust narocnosti neni exponencialni, ale kvadraticky, protoze od kazdeho hrace se musi vsem ostatnim hracum v realnem case (respektive dostatecne huste navzorkovanem) preposilat informace o tom, co dela.

Jeste se na to da koukat z jineho pohledu: Pokud pred nejakymi 10 lety zvladalo AO relativne bezproblemove 100-200 hracu na raidu, tak dneska s vyrazne vyssimi prenosovymi rychlostmi a omezenim na max 25 lidi v instanci bandwidth muze byt limitujici faktor pouze v pripade, ze to maji opravdu hodne neoptimalne napsane.



ten narust musi byt vetsi ne? kdyz mas jen 1 hrac - tak 1 hrac se dovida sam o sobe od serveru, kdyz mas 2 tak hrac A se dovida o sobe+hraci B a hrac B se dovida o sobe+hraci A, kdyz mas 3 tak A->A+B+C, B->A+B+C, C->A+B+C...atd.

asi to neni exponenciala, ale bude to nejaky drsny kurvitko.

v podstate limitem asi bude grafika, ale casto jsem mel pocit (aspon u waru), ze je tam nejaka vzajemna souvislost mezi latenci a fps... ale mozna neni...

no mmo
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:30:21  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
vzdyt to Rahman pise, ze narust neni exponencionalni ale kvadraticky

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:45:07  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

vzdyt to Rahman pise, ze narust neni exponencionalni ale kvadraticky



jo jasne... ctu kvadraticky a myslim 2x...misto x^2.

no mmo
Go to Top of Page

Kar-Chee
Junior Member

Parental3

960 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:49:14  Show Profile Send Kar-Chee a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

pro me to tedy neuspelo ani jako single hra, porovnam-li to se skyrimem, ktery zdaleka neni idelani tak u me swtor oproti skyrimu stejne dostane tak max 20%



No mně se to zas líbilo více než Skyrim. Soubojový systém je složitější, rozhovory výrazně lepší, enemy nescalují podle tvého lvlu a měnící se prostředí.
Každému se holt líbí něco jiného :)

Obecně považuju Skyrim za jednu z nejpřeceňovanějších her. Stejně jak kdysi Oblivion.

Planetside 2, Diablo 3

Edited by - Kar-Chee on 20/01/2012 09:50:12
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  09:57:54  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by celdric

v podstate limitem asi bude grafika, ale casto jsem mel pocit (aspon u waru), ze je tam nejaka vzajemna souvislost mezi latenci a fps... ale mozna neni...



Urcite neni. Kdyz bys mel latenci 100 ms, tak to znamena, ze nez se ti vrati paket ze serveru, tak utece nejmin 200 ms (musi cestovat tam a zpet), tzn bys mel max 5 fps, pokud bys vzdycky cekal na odezvu.

Dela se to samozrejme tak, ze klient trochu predpovida budoucnost - na zaklade toho, co osttni hraci delali pred tim, vykresluje, co budou delat dal. Ve chvili, kdy dorazi upresneni od serveru, se spravna pozice interpoluje s predpokladanou. V praxi to je videt jako tzv. "warpovani" kdyz nekdo hodne laguje - upresneni prichazi s velkym zpozdenim, takze se mezi tim dostane hodne mimo v predpokladanem smeru pohybu.

U vykreslovani pouziani abilit to samozrejme tak jednoduchy neni, tam se predvida dost obtizne (na druhou stranu SWTOR ma ability queue, takze predpokladam, ze ji na tohle zneuzivaji).

Pri vykreslovani sceny s velkym poctem postav (at uz npc nebo jinych hracu) vetsinou nebyva limitujici faktor samotny pocet polygonu - dnesni karty maji v tomhle smeru opravdu brutalni vykonnost - ale bud velikost textur (a to predesim pri prichodu do nove oblasti - nove textury se musi nahrat na kartu a limitujicim faktorem je propustnost sbernice), prpadne v souvislosti s velikosti graficke pameti - pokud se textury na 1 scene nevejdou do pameti, tak se musi v pameti graficke karty vymenovat, opet je limitujicim faktorem propustnost sbernice a skube to jak svine (na tohle pomaha snizit kvalitu textur). A konecne zhavym kandidatem na pricinu fps dropu jsou animace. V dnesni dobe uz by kazdy slusny engine mel umet pocitani animaci pres GPU (s pomoci shaderu), nicmene i pres to jsou to fakt mraky floatovych vypoctu, nemluve o tom, ze animace jako takova je nezanedbatelny balik dat, ktery se taky musi na kartu nahrat a drzet v pameti.
Go to Top of Page

tojejedno
Advanced Member

5625 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:23:53  Show Profile  Send tojejedno an ICQ Message Send tojejedno a Private Message  Reply with Quote
No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".

Jinak co se tyce vykonu SWTORu, az se dozvime co presne dela ten druhej proces (IMHO nejakej anticheat/antibot program) tak se mozna dozvime kam se ztraci vykon.

Takhle "divne" uz mi ostatni aplikace zadnej program neovlivnoval.

AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra
VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem
EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded
Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded
FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra
TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje

Go to Top of Page

Dorlas
Moderator

Mr. Pink 2

2782 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:45:24  Show Profile  Send Dorlas an ICQ Message Send Dorlas a Private Message  Reply with Quote
vo cem to kurva kecate? Rozumim jenom predlozkam a spojkam!

Dorlas
TESO
CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent
UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
Go to Top of Page

brutus
Average Member

Tidus

1833 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:47:24  Show Profile  Send brutus an ICQ Message Send brutus a Private Message  Reply with Quote
Ilum - ultimate Valor farm!
http://youtu.be/GgTaWNP2HJ0

Enjoy next generation PvP! :D

Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Go to Top of Page

DarkFace
Junior Member

700 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:49:01  Show Profile  Visit DarkFace's Homepage  Send DarkFace an ICQ Message Send DarkFace a Private Message  Reply with Quote
OT k momentalne prebiehajucej debate, ale po debakli s Ilumom, som rerolol Republiku a low lvl PvP brackety su fakt fun.

"I must not Fear. Fear is the mind-killer. Fear is little death that brings total obliteration. I will let it pass through me and over me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain. "
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  10:49:36  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.
Go to Top of Page

Dorlas
Moderator

Mr. Pink 2

2782 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:01:41  Show Profile  Send Dorlas an ICQ Message Send Dorlas a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by brutus

Ilum - ultimate Valor farm!
http://youtu.be/GgTaWNP2HJ0

Enjoy next generation PvP! :D



voni sou skutecne idioti... Tyhle veci sou leta vyreseny, dokonce lidma s firmy, ktera s bioware na tyhle hre spolupracovala.

Daoc = /release city - to by vyresilo jejich predchozi pruser
a na tohle by pomohlo dat timer, na ziskani valoru z jednoho cloveka. Proste bys nemohl furt dokola masit ty same lidi...

Jako fakt no comment. Vzdavam Ilum a open pvp, tohle nema smysl...

Dorlas
TESO
CzH, MdK, ReD, Ragnarok, Pohodari, Multa Nocent
UO, SWG, WoW, VG, AoC, DF, EQ2, Rift, Swtor, GW2, Daoc - inactive
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:17:46  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
on tam timer je :)
4 killy a pak 10 minut toho cloveka nikdo z tvyho operationu nemuze zabit :)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:18:08  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobrym hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší


Edited by - Isac on 20/01/2012 11:20:39
Go to Top of Page

PRIBOO
Average Member

DOG

1602 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:18:11  Show Profile  Send PRIBOO an ICQ Message Send PRIBOO a Private Message  Reply with Quote
Nahodou to group PvP na Ilumu včera moc pěkně opravili. Udělali u bází neviditelné čáry, které když překročíš dostaneš instakill . Klobouk dolů, není nad jednoduché a účinné řešení.
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:20:07  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Isac

pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobry hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší





ja teda kdyz to zkousel tak nefungovaly :)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Isac
Moderator

Mr. Orange

2433 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:29:10  Show Profile  Visit Isac's Homepage  Send Isac an ICQ Message Send Isac a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

quote:
Originally posted by Isac

pokud v Darkfallu fungovaly bitvy stovky lidí (na dobry hardwaru), tak myslim neexistuje výmluva, aby to nefungovalo v SWTOR, kde je ten engine asi 100x jednodušší





ja teda kdyz to zkousel tak nefungovaly :)



to si asi neměl ten dobrej hardware

neříkám, že to bylo bez chybičky, ale na druhou stranu to je engine kde se nic nekouzlí přímo na cíl, ale u všeho se musí počítat pohyb a kolize (kouzla, meče, šípy, granáty, dělový koule atp.), stejně tak kolize postav, friendly fire tomu taky moc nepomáhá atp.

prostě pokud to tady tak nějak fungovalo, v o dost složitějším enginu co udělala skupina 10 Norů, tak pak nevím na co se může vymlouvat Bioware (pravděpodobně na to, že ten engine nedělal, ale koupil )

Edited by - Isac on 20/01/2012 11:31:06
Go to Top of Page

tojejedno
Advanced Member

5625 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:31:13  Show Profile  Send tojejedno an ICQ Message Send tojejedno a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rahman

quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.


No já předpokládám, že autora dotazu zajímá dopad na jeho spojení, ne na servery providera (stejně tak s tím nesouvisí dopad na tvé Paegas připojení:))

AO: Pan Shade Tojejedno + PvP nub - retarded (tm)by NerfTý Mittra
VG: Jsem takova mala pisnicka - retarded s potencialem
EQ2: Tojeonde - Pivipi - retarded
Rift: Tojejedno - nejakej FOTM class, takze klerik asi:/ - retarded
FF XIV: Toje Tojejedno - a opet retarded, hrozna hra
TESO - tojejedno - sorcka - Sem se vratil z dovolene a prej uz se to nehraje

Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:37:38  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tojejedno

quote:
Originally posted by Rahman

quote:
Originally posted by tojejedno

No co se tyce narocnosti na bandwith u klienta, tak je to linearni ne?
Na serveru to je "kvadraticky".



Vskutku.


No já předpokládám, že autora dotazu zajímá dopad na jeho spojení, ne na servery providera (stejně tak s tím nesouvisí dopad na tvé Paegas připojení:))



Vsak ja se nehadam :)
Go to Top of Page

celdric
Average Member

1613 Posts

Posted - 20/01/2012 :  11:43:57  Show Profile  Send celdric an ICQ Message Send celdric a Private Message  Reply with Quote
mno ne nutne...slo spis tak nejak o celkovou zatez ;-) ale evidentne bandwith neni problem...

cili jde o to udelat z high textur ctverecky a kolecka... uprimne receno ja jako healer stejne 90% casu koukam na green bary a filling up...


no mmo
Go to Top of Page

brutus
Average Member

Tidus

1833 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:03:07  Show Profile  Send brutus an ICQ Message Send brutus a Private Message  Reply with Quote
Problem neni ani nahodou v bandwidth klienta - mam symetrickej 100Mb a Ilum je pri velkym mnozstvi lidi slideshow.
IMHO je to problem prasackyho engine...

Darkness beyond twilight, Crimson beyond blood that flows, Buried in the stream of time is where your power grows, I pledge myself to conquer all the foes who stand, before the mighty gift bestowed in my unworthy hand, Let the fools who stand before me be destroyed, by the power you and I possess... DRAGON SLAVE!
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:14:05  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Isac


to si asi neměl ten dobrej hardware

neříkám, že to bylo bez chybičky, ale na druhou stranu to je engine kde se nic nekouzlí přímo na cíl, ale u všeho se musí počítat pohyb a kolize (kouzla, meče, šípy, granáty, dělový koule atp.), stejně tak kolize postav, friendly fire tomu taky moc nepomáhá atp.

prostě pokud to tady tak nějak fungovalo, v o dost složitějším enginu co udělala skupina 10 Norů, tak pak nevím na co se může vymlouvat Bioware (pravděpodobně na to, že ten engine nedělal, ale koupil )



mozna je ten problem v texturach jak popisoval rahman, vypocty na severu asi stihaj hold ty grafarny nezvladaj nacitat data, u darkfallu to problem nebyl protoze ten tusim mel 3 low res textury na zem, nebe a postavy

lastfm
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:18:26  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by brutus

Problem neni ani nahodou v bandwidth klienta - mam symetrickej 100Mb a Ilum je pri velkym mnozstvi lidi slideshow.
IMHO je to problem prasackyho engine...



Vicemene tak. Kvalitni engine by mel umet dynamicky scalovat kvalitu zobrazeni sceny tak, aby narocnost nestoupla nad nejakou prijatelne nizkou mez, coz zjevne swtor engine neumi.

Na druhou stranu je otazka, jestli nejaky stavajici engine tuhle vlastnost skutecne implementuje na 100%. Mnohem casteji se to resi omezenim na slozitost sceny (tzn treba tim, kolik pixelu na metr mohou mit textury ve vychozim formatu (obvykle v zavislosti na 'dulezitosti' objektu), kolik polygonu muze mit jedna scena (tohle omezeni v outdoor scenach obecne nefunguje a je potreba, aby engine umel LOD), atd.

Problem je urcite s animacema, nejsem si jisty, jestli vubec nejaky engine resi neco ve stylu LODdovani animaci.
Go to Top of Page

Rahman
Moderator

Felcar

4368 Posts

Posted - 20/01/2012 :  12:23:39  Show Profile Send Rahman a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

mozna je ten problem v texturach jak popisoval rahman, vypocty na severu asi stihaj hold ty grafarny nezvladaj nacitat data, u darkfallu to problem nebyl protoze ten tusim mel 3 low res textury na zem, nebe a postavy



Tak zrovna dynamicke snizovani rozliseni textur je pomerne dobre zvladnuty problem. Kdyz to vezmu do dusledku, tak neni problem z libovolne velke textury proceduralne vyrobit texturu o velikosti 1 pixelu. Problem je v tom, jak urcit, ktere textury mas jak zkrouhnout, aby co nejmene utrpel vizualni dojem a soucasne se textury nahrane v jeden moment na kartu vesly do graficke pameti (spolu s geometrii, animacema, shaderama a ostatnima datama, ktere je treba drzet v pameti graficke karty).
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 0,38 seconds. on eygor Snitz Forums 2000