Author |
Topic |
kyuss
Starting Member
99 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 14:36:08
|
quote: Originally posted by spajdr
Ani bych se nedivil, až WO vyjde, tak si každý řekne, no celkem to jde, ale co jim na tom tak dlouho trvalo.
No ono asi dlho trva testovanie kasdeho aspektu hry. Navrhnut a pozliepat to cele dohromady mozno netrva tak dlho ale, ak to ma byt vyvazene, bez bugov a zabavne tak sa to cele musi masivne ladit. |
Torevas <Virus> -- AoC Demonologist -- Aquilonia |
|
|
Seth
Senior Member
2564 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 14:49:49
|
quote: Originally posted by kyuss
No ono asi dlho trva testovanie kasdeho aspektu hry. Navrhnut a pozliepat to cele dohromady mozno netrva tak dlho ale, ak to ma byt vyvazene, bez bugov a zabavne tak sa to cele musi masivne ladit.
Problem je ten ze oni to jeste nemaji vubec dodelane. Tim chci rict to, ze jeste ani nezacali ladit, v tom vidim ten problem. Kdyby meli vse hotove (grafika, chary, PvP, PvE) tak by se dalo odpustit to posunuti s tim ze to potrebuji vyladit po hratelonostni strance, jenze takhle je to odsunuti nahovno. Pripada mi, ze se ti lidi tam naprosto flakaji. |
Seth Forgotten
bo=protoze!
|
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 14:52:49
|
Sorry seth ale trepol si dobru blbost :).. WAR je vo vyvoji len 2 a pol roka.. to je EXTREMNE malo na tak velke MMORPG... ak sa dokazali za taku kratku dobu dostat az sem tak to je skor na gratulacie.. nie hovorit ze to flakaju. |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 14:54:58
|
quote: Originally posted by ManiaCCC
Sorry seth ale trepol si dobru blbost :).. WAR je vo vyvoji len 2 a pol roka.. to je EXTREMNE malo na tak velke MMORPG... ak sa dokazali za taku kratku dobu dostat az sem tak to je skor na gratulacie.. nie hovorit ze to flakaju.
To je sice pravda, ale zaroven to svedci o tom, jak inteligentni jsou. Nemeli s tim jeste vubec vychazet ven a delat marketing. Cim delsi je, tim vice to zhazuje hru. Hotovy to neni ani zdaleka. Tohle bohuzel neni beta, podle obecnych pravidel definice Beta faze hry. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 14:56:17 |
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:01:36
|
quote: Originally posted by Shemiramoth To je sice pravda, ale zaroven to svedci o tom, jak inteligentni jsou. Nemeli s tim jeste vubec vychazet ven a delat marketing. Cim delsi je, tim vice to zhazuje hru. Hotovy to neni ani zdaleka. Tohle bohuzel neni beta, podle obecnych pravidel definice Beta faze hry.
S tym s tebou nesuhlasim lebo z tych biet co som hral je to zatial najlepsia beta (okej..Mythos je natom o nieco lepsie) ale bavit sa o tom nechcem.. A ani nesuhlasim ze to bol zly tah alebo malo inteligentne s tym vychadzat skoro.. Za prve, verim tomu ze aj oni verili a chceli to vydat skor.. chceli zopakovat to iste co s DAoC ale sa ukazalo ze v dnesnej dobe to proste neni asi mozne. A za druhe..je zaujimave ze taky blizzard odklada hry kludne dalsie 4 roky po ohlaseni a vsetci ho aj tak miluju. A nikto nehovori nic o ich inteligencie.
|
Edited by - ManiaCCC on 26/03/2008 15:02:14 |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:14:18
|
WoW se vyvijelo myslim 5 let. Blizzard reputation > Mythic reputation. Warcraftu se prodalo nekolik desitek mega, lidi ho znaji a miluji. DAOC uz je za zenitem. Diky WARu a Starcraftu se Blizzardu odpousti vsechno. Blizzard je proste milovan svymi fanousky. Kdezto Mythic takovou pozici nema a navic neni ani v pozici, ze si muze vyskakovat, kdezto Blizz ano.
Dlouhodoby marketing v pripade her neni dobry z duvodu vycerpani vsech unique selling points. Lidi se strasne tesi...chci chci to..pak uvidi videa jsou lehce zklamani (razem jim spadne faith v projekt - pripad WAR), jeste se stale tesi...odlozi to..ok ok..jeste vydrzim...v tuto chvili uz ocekavaji nejakou supr bombu. Potom prijdou a reknou no je to dobry, ale uz se z toho tak neraduji.
Kdezto do 6ti mesicu dlouha marketingova masaz je absolutni no. 1, jak natahnout lidi. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 15:16:40 |
|
|
kyuss
Starting Member
99 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:16:45
|
quote: Originally posted by Seth
quote: Originally posted by kyuss
No ono asi dlho trva testovanie kasdeho aspektu hry. Navrhnut a pozliepat to cele dohromady mozno netrva tak dlho ale, ak to ma byt vyvazene, bez bugov a zabavne tak sa to cele musi masivne ladit.
Problem je ten ze oni to jeste nemaji vubec dodelane. Tim chci rict to, ze jeste ani nezacali ladit, v tom vidim ten problem. Kdyby meli vse hotove (grafika, chary, PvP, PvE) tak by se dalo odpustit to posunuti s tim ze to potrebuji vyladit po hratelonostni strance, jenze takhle je to odsunuti nahovno. Pripada mi, ze se ti lidi tam naprosto flakaji.
Mark Jacobs povedal ze momentalne hratelna beta nieje ta aktualna, ktoru si testuju interne. To znamena ze kopec veci uz moze byt hotovych ale medzi ludi sa to este nedostalo. Tiez povedal ze hru chcu testovat len po castiach, z coho moze clovek nadobudnut dojem ze hra nieje ani z daleka hotova. |
Torevas <Virus> -- AoC Demonologist -- Aquilonia |
Edited by - kyuss on 26/03/2008 15:17:38 |
|
|
celdric
Average Member
1613 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:17:52
|
to je pravda co pise maniaccc... vzpomente si jak dlouho blizzardi odkladali hry a jak to pak bylo vymakany...
imo lepsi odklad nez nedodelanej paskvil... |
no mmo
|
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:19:48
|
Kdybych mel chvili cas, rad bych vam vysvetlil, jak funguje interni testing a verejny testing her...jak je to s verzemi pro interni pouziti a s verzemi pro externi..jenze cas nemam, tak vas usetrim wall of text. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
|
|
celdric
Average Member
1613 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:20:05
|
quote: Originally posted by Shemiramoth
Kdezto do 6ti mesicu dlouha marketingova masaz je absolutni no. 1, jak natahnout lidi.
hratelnost > marketing...
navic i blizzard si svou pozici musel vybudovat a stejne kdyby vydal sracku tak ji lidi nebudou hrat jen kvuli tomu, ze blizzard (rozhodne ne v te mire)...
spis je otazka jestli maji mythic dost skillu tu hratelnost fakt dotahnout na uroven blizzardu... |
no mmo
|
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:21:50
|
hratelnost > marketing se uplatnuje az kdyz hra bezi. Pred vydanim je marketing > all. Kane and Lynch..totalni sracka na ntou..ale diky masazi mame par mega kopii sold..proc ne. Prikladu je spousta...ale to je celkem jedno. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 15:22:46 |
|
|
celdric
Average Member
1613 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:23:11
|
quote: Originally posted by Shemiramoth
hratelnost > marketing se uplatnuje az kdyz hra bezi. Pred vydanim je marketing > all. Kane and Lynch..totalni sracka na ntou..ale diky masazi mame par mega kopii sold..proc ne.
jasne ale ani blizzard neprodal 10M krabic prvni den vydani... prodali rekneme mega...dalsi 3M se nabalilo jednoznacne diky hratelnosti...
edit: ja proste na "silu marketingu" az tak neverim... imo celej reklamni trh je nabubrela bublina, ktera jednou splaskne ;-)
ale to je mozna tim, ze nepovazuju lidstvo za ovce...:-) i kdyz je fakt, ze by nekdy zaslouzilo |
no mmo
|
Edited by - celdric on 26/03/2008 15:25:34 |
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:26:31
|
quote: Originally posted by Shemiramoth
Kdybych mel chvili cas, rad bych vam vysvetlil, jak funguje interni testing a verejny testing her...jak je to s verzemi pro interni pouziti a s verzemi pro externi..jenze cas nemam, tak vas usetrim wall of text.
Vzasade treba povedat len jendu vec.. interni testing je vzdy dalej ako verejny :) co je natom wall of text?
Kazdopadne.. Blizzard si vybudoval svoju reputaciu prave na dlhoodkladanych hrach ako je starcraft (4 roky) a Diablo 2 (6 rokov)...predtym to bola firmicka par s dobrymi a chytlavimi hrami ale na tehdajsich kralov nesiahal ani po kotniky (ako bullfrog a tomu podobny).... Takze fakt nevidim na arguemtnoch blizzard > Mythic alebo ze blizzard si mzoe vyskakovat a mythic nie nic vecne..
celdric ma pravdu.... kym sa urcite vela kopii preda prave par dni po vydani a to vdaka marketingu, drviva vacsina kopii sa preda na tom ze ta ha je dobra a hratelna.. Takze nejake zla alebo dobra reklamna kampan.. mno neviem..nehra az tak dolezitu ulohu. |
Edited by - ManiaCCC on 26/03/2008 15:28:54 |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:29:40
|
To netvrdim. Blizzard je typicky (a dobry) priklad firmy, ktera drela, az si vydrela mega pozici a uspech. Ja jen rikam, ze marketing je v dnesni dobe opravdu no.1 tesne pred vydanim hry. Hraci dostavaji to co chteji, a pak dokazou pul roku blabolit, ze to bylo ingame a kdesi cosi. A vedi prd, ze jsou to fake videa, shoty. V pripade MMO je vyhoda, ze jsou bety a leakuji informace. Diky obrovske komplexnosti to nebude nikdy jinak, ale kdyby se to dalo delat jako "offline" hry, tak jim to taky sezerete i s navijakem.
WoW je bezpochyby dobra hra. Je to stejna trefa jako Sims v offline hrach. Je to typicky mainstream hit. A o penize jde predevsim..staci davat hracum jenom oblibena jidla.
Blizzard ma muj obdiv, ale meli renome, ktere jim pomohlo s WoWkem..a zaroven udelali dobrou game pro vsechny --> akcelerace k dalsim predplatitelum. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 15:30:59 |
|
|
-Mike-
Average Member
1308 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:30:03
|
quote: Originally posted by celdric
to je pravda co pise maniaccc... vzpomente si jak dlouho blizzardi odkladali hry a jak to pak bylo vymakany...
imo lepsi odklad nez nedodelanej paskvil...
Ale u Blizzardu se s tim odlozenim uz tak nejak pocita, takze to nikoho neprekvapi (btw vazne si nekdo mysli ze S2 vyjde letos? :) ). |
Krabice je zaklad. |
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:37:52
|
quote: Originally posted by Shemiramoth
To netvrdim. Blizzard je typicky (a dobry) priklad firmy, ktera drela, az si vydrela mega pozici a uspech. Ja jen rikam, ze marketing je v dnesni dobe opravdu no.1
Vies kedy je dobry marketing dolezity? Ak ta hra nesplna ani polovicu z toho co slubila. Kedze aj samotny vydavatel ocakava ze 80% predaja bude zavyslych prave na dobrom marketingu tak vtedy ano..je to No.1... Ale narpiklad Blizzard je zivim dokazom toho ze hra sa ta predavat aj mimo marketingovu kampan..napriklad taky starcraft.. predalo sa priblizne 300k koppii tesne po vydani.. dalsich 200k koppii par mesiacov po vydani ako take dozvuky marketingovej kamapane a dobrych recenzii..ale za dalsich par rokov sa starcraftu predalo strasne miliony...a myslis si ze to mala za naasledok marketingova kampan? to iste wowko..myslis ze wowko by malo 10mil ludi ak by malo dobru len reklamnu kamapan? ..ale to sme uz dost v offtopiku.. Len chcem povedat ze za prve, Mythic nespravil ziadnu chybu skorim ohlasenim hry..a za druhe, kampan neni taka dolezita..hlavne pri MMORPG hrach. |
|
|
Rashaverak
Senior Member
3722 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:42:09
|
quote:
edit: ja proste na "silu marketingu" az tak neverim... imo celej reklamni trh je nabubrela bublina, ktera jednou splaskne ;-)
neveris v "cesky sen" ? marketing a s tim spojena sila medii jsou tou nejvetsi silou ktera v dnesni dobe ovlada lidi jako tupe stado ovci, prevzali tuto domenu po cirkvi. Neverit v jejich silu je naivni, samozrejme nefunguje na kazdeho, na nekoho skoro vubec na nekoho skoro uplne, zalezi vesmes na inteligenci daneho jedince, jeho zdravem skepticismu a pripadne zivotnich zkusenostech |
lastfm |
|
|
-Mike-
Average Member
1308 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:46:08
|
quote: Originally posted by ManiaCCC
Kazdopadne.. Blizzard si vybudoval svoju reputaciu prave na dlhoodkladanych hrach ako je starcraft (4 roky) a Diablo 2 (6 rokov)...predtym to bola firmicka par s dobrymi a chytlavimi hrami ale na tehdajsich kralov nesiahal ani po kotniky (ako bullfrog a tomu podobny).... Takze fakt nevidim na arguemtnoch blizzard > Mythic alebo ze blizzard si mzoe vyskakovat a mythic nie nic vecne..
celdric ma pravdu.... kym sa urcite vela kopii preda prave par dni po vydani a to vdaka marketingu, drviva vacsina kopii sa preda na tom ze ta ha je dobra a hratelna.. Takze nejake zla alebo dobra reklamna kampan.. mno neviem..nehra az tak dolezitu ulohu.
Sice uz si nepamatuju jak to bylo se starcraftem a diablem2, ale co se tyce wowka, tak to blizzard oznamil v roce 2001 a da se rict ze v polovine roku 2004 jeste nikdo nevedel, kdy hra vlastne vyjde - zadne officialni datum nebylo. Jen to chteli stihnout v us do konce 04 (stalo se) a v eu na zacatku 05 (vyslo v unoru 05). Jediny co se u WoW hodne odkladalo byl betatest - z puvodniho leto 03 na 04. Takze srovnavat to s WARem mi prijde trosku mimo. |
Krabice je zaklad. |
|
|
kyuss
Starting Member
99 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 15:55:39
|
S Blizzardom je to tak, ze si rokmy vybudovali take renome vdaka ich genialnym hram, ze si dnes uz mozu robit co chcu. Prave ich meno malo dopad na uspech WoW. A ked potom cely svet videl, ze hru hraju kolko ludi, tak sa popridavali. Ako ovce do slova a do pismena.
Je to mozno aj problem co Wowkom Blizzardi sposobili, pretoze pozametali celu online scenu a konkurencia sa teraz skrabe na hlave a nevie ako dalej.
Darmo no, mat meno v HW/SW biznise znamena uplne vsetko. Viz intel, nvidia, microsoft....blizzard....atd
|
Torevas <Virus> -- AoC Demonologist -- Aquilonia |
Edited by - kyuss on 26/03/2008 15:56:24 |
|
|
JerzeeG
Moderator
4364 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 16:05:36
|
quote: Originally posted by Shemiramoth
Kdybych mel chvili cas, rad bych vam vysvetlil, jak funguje interni testing a verejny testing her...jak je to s verzemi pro interni pouziti a s verzemi pro externi..jenze cas nemam, tak vas usetrim wall of text.
tak to bych mohl ja, kdyz uz mam ten ISTQB certifikat
kazdopadne me to pekne stve, pac to znamena dalsi skoro rok u WoW.. zase na druhou stranu, aspon se ta koupe treti krabice diky tomu stava vyhodnejsi.. |
Jerzee <Mor do Kuli> |
|
|
Lahvan
Dictator Apprentice
318 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 19:21:30
|
Vzpomeňme namátkou na SWG a Vanguard - v obou případech betatesteři tvrdili, že hra není ready na release - měli pravdu?
Já jsem rád za odklad. Mám rád Warhammer. Je to silná IP, která se plně vyrovná, řekl bych i předčí, Warcraftu /věc názoru tak mi do toho nekecejte /. Takže bych si nepřál, aby to byl propadák. V tom postu zmiňují, že se chtějí věnovat polish, tedy vyhlazování - trochu zlehčení situace IMO, ale doufám, že pořádně zamakají. Bůh ví, že od betatesterů dostali kvantum feedbacku a dobrých nápadů. |
|
|
Lobos
Junior Member
572 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 19:26:11
|
Ja myslim ze tu hru potrebuji dodelat,ne vyladit |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 19:40:56
|
JJ je to presne tak. Hra neni vubec hotova, na polishe je jeste dost casu. To je stejne jako kdybych postavil z domu pouze jednu stenu a uz ji omital a vesel tam obrazky.
Soucasne verze WAR je faze Alpha. Beta odpovida hre, ktera je plne hratelna a dohratelna (obrazne receno u MMO), ma vsechny features implementovany a ma kompletni technologii hotovou. Jedine co je treba v Bete delat jsou drobne tweaks a nejake neodchycene crashe a bugy, ktere nezabranuji "dohrani". Predevsim vizualniho charakteru. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 19:55:53
|
quote: Originally posted by Lobos
Ja myslim ze tu hru potrebuji dodelat,ne vyladit
Absolutne suhlasim .. WAR neni v polish faze ani z daleka
Shemiramoth, nehnevaj sa ale tvoje predstavy o bete su fakt totalne zkreslene. Keby to bol aspon tvoj nazor tak beriem ale ty to hovoris ako fakt co je absolutny nezmysel. Beta vobec v ziadnom pripade nesluzi na doladovanie a opravovane bugov a crashov.. Mas to nejake pomylene. Potom by sa dalo povedat ze kazdu betu co som hral nebola beta pretoze este ani jedna "closed" beta nevyzerala tak ako si predstavujes ty. A to plati aj pre AoC. |
Edited by - ManiaCCC on 26/03/2008 19:56:38 |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:14:18
|
No, vyvojem her se zabyvam vice jak 6 let. Opravdu vim, co je radna Beta faze hry. Taky se podivej co vyslo doposavad za MMO a podivej se jak byly vyladene. Jedina radne vypadaji Beta byla z WoWka (edit: nehral jsem vsechny Bety MMO sveta, takze soudim pouze z tech co jsem hral: EQ2, LAII, WOW, WAR..asi jsem na neco zapomnel, ale to je jedno)
Problem MMO je v tom, ze jsou obrovske a devs to jaksi nestihaji otestovat. Coz se neni cemu divit. Jo a jeste neco. U MMO se rozlisuje closed Beta a open Beta (nepocitam Alpha, pre Alpha faze). Closed Beta prakticky u offline her neexistuje, misto toho se to nazyva Alpha faze hry.
Presto i definice uznatelne Alphy od publishera je, aby sla hra alespon projit a muze mit jeste spoustu major chyb. Jenze WAR to nesplnuje. Projit u MMO muze znamenat, ze je pripraveny i end game. U AoC endgame je, takze oni splnuji pozadavky closed Bety. Jeste nejsou siege kompletne, ale v teto mezifazi je to jeste prijatelne.
Muzes mi rict, kde ma WAR endgame? Zadny neni. Hra neni kompletne a closed Beta je proste dost odvazne tvrzeni. Spise Alpha phase.
Mam trosku jiny nazor ohledne testovacich procesu Mythicu, ale kazdy pes jina ves. A ja taky nemam patent na rozum. Presto se mi styl jejich testingu na etapy a ruzne kusy hry moc nelibi. Rozbiji to komplexnost a clovek ztraci pojem o souvisle gameplayi.
Edit: Je to ciste muj nazor, nikomu jej nevnucuji. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 20:18:12 |
|
|
Lahvan
Dictator Apprentice
318 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:21:33
|
quote: Originally posted by ManiaCCC Beta vobec v ziadnom pripade nesluzi na doladovanie a opravovane bugov a crashov..
A k čemu tedy beta slouží? |
|
|
Araya
Moderator
4085 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:32:57
|
quote: Originally posted by Lahvan
quote: Originally posted by ManiaCCC Beta vobec v ziadnom pripade nesluzi na doladovanie a opravovane bugov a crashov..
A k čemu tedy beta slouží?
Na tuhle odpoved si taky pockam |
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 20:59:01
|
Shemiramoth, asi si nedaval pozor alebo o WAR nemas paru ale WAR je momentalne vo focused testoch. To znamema ze testuju co chcu a co je treba. To ze testujeme elvske zony neznamena ze orkovia su neni spravene, to ze testujeme prve dva tiery neznamena ze dalsie nie su.. Kde ma WAR endgame.. v internom builde..pretoze zajtra ma byt v parizi ukazka siegov na hlavne mesto.. Ako developier hier (i ked z tovjich prispevkov o tom silne pochybujem) by si mal taketo vediet..
Lahvan, Araya:
Opravim sa: Beta vobec v ziadnom pripade nesluzi LEN na doladovanie a opravovane bugov a crashov..
BTW: AoC betu som hral par dni dozadu a AoC fora citam pravidelne a mozem ti povedat ze endmgame nema ani AoC v bete (ale to neznamena ze neexistuje). |
Edited by - ManiaCCC on 26/03/2008 21:00:29 |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:30:56
|
*edited*
Radeji diskuzi ukoncime. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
Edited by - Shemiramoth on 26/03/2008 21:48:43 |
|
|
Marigold
Senior Member
3590 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:52:12
|
To jako definitivně? Tomu říkám moderátor |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 21:53:23
|
quote: Originally posted by Marigold
To jako definitivně? Tomu říkám moderátor
Hehe, nene. :))) Jenom ja ukoncim tu svoji. |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
|
|
nses
New Member
100 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 22:41:55
|
V dalsej faze budu zelenokozci a za tieto "zmysluplne" hadky vam so svojim malym nasekam na prdel. ... teda, mam na mysli samana. Edit2: Mod, preried to, znovu sa tu zisiel snem mudrujucich druidov. |
Edited by - nses on 27/03/2008 14:57:20 |
|
|
Shemiramoth
Moderator
4339 Posts |
Posted - 26/03/2008 : 22:42:48
|
quote: Originally posted by nses
V dalsej faze budu zelenokozci a za tieto "zmysluplne" hadky vam so svojim malym nasekam na prdel.
Ja jdu Maraudera |
- If you don't like something, change it. If you can't change it, change your attitude. Don't complain. - When you can't run you crawl, when you can't crawl, when you can't do that, find someone to carry you. - Achiever 27%, Explorer 67%, Killer 27%, Socializer 80%
|
|
|
Seth
Senior Member
2564 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 09:17:22
|
quote: Originally posted by ManiaCCC
Mozna jsi zde posledni verny... Shemi se nechce moc chlubit, ale rekneme, ze je profesional v herni branzi a tak nejak vidi do procesu vyvoje her. V tomto mu dost dobre verim a osobne mam taky velky pocit z toho, ze WHO si ukousnul prilis velky krajic predtim nez na to byli pripraveni.
Je hezke mit promysleny marketing, ale i ten se musi o neco opirat, zvlast v MMO, kde je opravdu konkurence. V soucasnosti je closed beta neco jako sup-sem, sup-tam a tempo jakym se meni tyhle faze betatestu a jejich uroven proste znaci, ze hra jeste zdaleka neni tak hotova, jak se ji snazi marketing uz 6 mesicu vylicit. |
Seth Forgotten
bo=protoze!
|
|
|
VT
Moderator
4191 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 09:40:08
|
quote: Originally posted by ManiaCCC
Shemiramoth, asi si nedaval pozor alebo o WAR nemas paru ale WAR je momentalne vo focused testoch. To znamema ze testuju co chcu a co je treba. To ze testujeme elvske zony neznamena ze orkovia su neni spravene, to ze testujeme prve dva tiery neznamena ze dalsie nie su.. Kde ma WAR endgame.. v internom builde..pretoze zajtra ma byt v parizi ukazka siegov na hlavne mesto.. Ako developier hier (i ked z tovjich prispevkov o tom silne pochybujem) by si mal taketo vediet..
Zmeny, ktere Mythic dela mi pripominaji close/open betu Vanguardu. Kazdy tyden se prekope uplne vsechno. Nemaji zadnou myslenku, zadnou vizi, nemaji vubec nic.
To same jsem tvrdil uz u Vangarda a plno lidi tady prskalo, ze je to naopak super, ze maji radi velke zmeny a "prekvapeni" (sic). Stale nemohu Sigilu zapomenout pri preklopeni open bety do produkce overnight kompletni zmenu classu.
WHO se podle meho uspechu nedocka. Je tu prilis mnoho kvalitnich mmo z asie. |
|
|
Rashaverak
Senior Member
3722 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 10:14:26
|
ad seth: ja si naopak myslim ze v mmorpg konkurence neni, cely zanr ustrnul a stagnuje vychazeji porad jen mirne modifikace toho sameho, marne cekam na fungujici stredoveky svet s magii, kde prijdu ke stromu ziskam drevo a z toho vyrobim cokoliv (samozrejme dreveneho), kde muzu sbirat bylinky na louce a pak z nich michat ruzne lektvary, kde kazde npc bude zit svuj zivot toulat se po meste (kdyby aspon jako v settlerech) a ne tupe stat s vykricnikem nad hlavou, tech veci jsou tisice, a co je nejhorsi nejdal byla uo, od te doby se ji zadna mmorpg nepriblizila a to je moc spatne. konkurence v mmorpg je kvantitou, nikoliv kvalitou. |
lastfm |
Edited by - Rashaverak on 27/03/2008 10:35:59 |
|
|
Meddy
Moderator
5760 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 10:27:34
|
quote: Originally posted by Rashaverak
ad seth: ja si naopak myslim ze v mmorpg konkurence neni, cely zanr ustrnul a stagnuje vychazeji porad jen mirne modifikace toho sameho, marne cekam na fungujici stredoveky svet s magii, kde prijdu ke stromu ziskam drevo a z toho vyrobim cokoliv, kde muzu sbirat bylinky na louce a pak z nich michat ruzne lektvary, kde kazde npc bude zit svuj zivot toulat se po meste a ne tupe stat s vykricnikem nad hlavou, tech veci jsou tisice, a co je nejhorsi nejdal byla uo, od te doby se ji zadna mmorpg nepriblizila a to je moc spatne. konkurence v mmorpg je kvantitou, nikoliv kvalitou.
zamackavam slzu, mluvis mi z duse.. |
STS Chvojkovice-Brod |
|
|
terawatt
Junior Member
916 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 10:59:18
|
quote: Originally posted by Rashaverak
ad seth: ja si naopak myslim ze v mmorpg konkurence neni, cely zanr ustrnul a stagnuje vychazeji porad jen mirne modifikace toho sameho, marne cekam na fungujici stredoveky svet s magii, kde prijdu ke stromu ziskam drevo a z toho vyrobim cokoliv (samozrejme dreveneho), kde muzu sbirat bylinky na louce a pak z nich michat ruzne lektvary, kde kazde npc bude zit svuj zivot toulat se po meste (kdyby aspon jako v settlerech) a ne tupe stat s vykricnikem nad hlavou, tech veci jsou tisice, a co je nejhorsi nejdal byla uo, od te doby se ji zadna mmorpg nepriblizila a to je moc spatne. konkurence v mmorpg je kvantitou, nikoliv kvalitou.
Sdilim tvuj sentiment, modifikace UO je sympaticka myslenka ! WOW je modifikace jake mmorpg ? |
I've survived Chernobyl,Y2K,9/11,Bird flu,Mad cow disease,Swine flu,Ebola outbreak, African Swine Fever,SARS, MERS,COVID-19, Brexit,..NIBIRU BRING IT ON.
|
|
|
Seth
Senior Member
2564 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 11:21:55
|
quote: Originally posted by Rashaverak
ad seth: ja si naopak myslim ze v mmorpg konkurence neni, cely zanr ustrnul a stagnuje vychazeji porad jen mirne modifikace toho sameho, marne cekam na fungujici stredoveky svet s magii, kde prijdu ke stromu ziskam drevo a z toho vyrobim cokoliv (samozrejme dreveneho), kde muzu sbirat bylinky na louce a pak z nich michat ruzne lektvary, kde kazde npc bude zit svuj zivot toulat se po meste (kdyby aspon jako v settlerech) a ne tupe stat s vykricnikem nad hlavou, tech veci jsou tisice, a co je nejhorsi nejdal byla uo, od te doby se ji zadna mmorpg nepriblizila a to je moc spatne. konkurence v mmorpg je kvantitou, nikoliv kvalitou.
souhlasim Ale vazne si tu nekdo mysli, ze je mozne naprogramovat neco jako mix UO/Morrowindu/WoW/Daoc do jedine hry? jak dlouho by takovy vyvoj trval? Vem si to WoWko, v jednoduchosti je sila a i Blizz jakkoliv je velka firma se radeji zameri na high-end pve content pro 5% top-end hracu misto aby sli na ruku tem 95% hracu a udelali z toho 3D Ultimu - jakoze si myslim, ze Blizz na to ma - vzdy tu budou lidi, kteri by tu hru videli trosku jinak nez ti ostatni.
RL rules them all... |
Seth Forgotten
bo=protoze!
|
|
|
Rashaverak
Senior Member
3722 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 11:35:52
|
ja si prave myslim ze se to precenuje, ze se hodne ozyvaji hlasy ze by to bylo prilis slozite, ale vzdyt tu mame priklady offline her ze neco podobneho jde, vem si treba fabled 2, pravda je ze o tom moc nevim spis z doslechu ale pusobi to na me docela sympaticky.
ja si myslim ze se to udelat da a ze to silnou firmu nezruinuje, ale zatim je to o tom ze zakznici jsou ochotni platit za ty shity co vydavaji (vcetne me) tak se jim nechce riskovat, nadeji vidim ve firmach jako blizzard ktere si vydelaly a ted se muzou pokusit uteci konkurenci o nekolik let. Nejde o to ze jsem fanousek blizzardu spise naopak vetsinu jejich her povazuju za neprilis kvalitni mainstream pro masy ktery nenabizi temer nic noveho jen jednoduchou konzumni zabavu ktera velmi rychle omrzi (omrzi me, ostatni jak se zda ne). Jde o to ze financne silna firma ma potencional na podobne hre zacit delat. Muze to byt treba mythic po vydani WHO s EA za zadkem, napriklad. Muze to byt UO 2 co ja vim, jen doufam ze to nebude trvat 30 let.
|
lastfm |
Edited by - Rashaverak on 27/03/2008 11:37:05 |
|
|
VT
Moderator
4191 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 11:46:00
|
Hodne asi taky zalezi na mnozstvi volneho casu, ktery ma clovek k dispozici.
Za sebe mohu rici, ze nemam nejmensi zajem hrat mmo, kde se budou kytky trhat na louce, sahodlouze kraftit; po ruznych baglech, domeckach, bankach se budes prehrabovat v milionu harampadi apod.
Preferuji rychlou akci, linearni questy, neroamujici npc; pokud mozno co nejmensi moznost specovat svuj char, pouze smysluplne dropy, ktere je mozne predavat z charu na char (zadne BOE nesmysly). Potrebuji mit pocit, ze za 1 - 2 hodiny denne neztratim krok s vetsinou populace hracu ve hre.
Predstava sileneho mikromanagementu pro zajisteni konkurence-schopnosti me postavy mne uz desi.
Tudiz i v mmo prumyslu je to o poptavce a nabidce. Pravdepodobne je vice lidi jako ja a proto se objevuji dalsi a dalsi relativne jednoduche mmo. |
|
|
VT
Moderator
4191 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 11:52:13
|
quote: Originally posted by Seth Ale vazne si tu nekdo mysli, ze je mozne naprogramovat neco jako mix UO/Morrowindu/WoW/Daoc do jedine hry? jak dlouho by takovy vyvoj trval?
UOomovky na trhu samozrejme jsou.
Napr. Rubies of Eventide, Runescape, Roma Victor. |
|
|
celdric
Average Member
1613 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 12:00:34
|
quote: Originally posted by VT
Hodne asi taky zalezi na mnozstvi volneho casu, ktery ma clovek k dispozici.
Za sebe mohu rici, ze nemam nejmensi zajem hrat mmo, kde se budou kytky trhat na louce, sahodlouze kraftit; po ruznych baglech, domeckach, bankach se budes prehrabovat v milionu harampadi apod.
Preferuji rychlou akci, linearni questy, neroamujici npc; pokud mozno co nejmensi moznost specovat svuj char, pouze smysluplne dropy, ktere je mozne predavat z charu na char (zadne BOE nesmysly). Potrebuji mit pocit, ze za 1 - 2 hodiny denne neztratim krok s vetsinou populace hracu ve hre.
Predstava sileneho mikromanagementu pro zajisteni konkurence-schopnosti me postavy mne uz desi.
Tudiz i v mmo prumyslu je to o poptavce a nabidce. Pravdepodobne je vice lidi jako ja a proto se objevuji dalsi a dalsi relativne jednoduche mmo.
wow musim se priznat, ze jsi me prekvapil...povazoval jsem te za jiny typ hrace nez tu ted prezentujes...
ja to reknu takhle...pro me je idealni MMO, jejiz obsah se orientuje a tvori pro hrace s moznosti hrat zhruba 15-20 hodin tydne ve spis mensich skupinkach...
rek bych, ze pvp ve wowku jak je v BC se tomuto modelu asi dost priblizilo...ale na druhou stranu neni tak zabavne jak by byt mohlo (100x stejna instance, Xkrat stejna kombinace povolani v duelu apod. je dost nudne) |
no mmo
|
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 12:57:03
|
VT, vanguard betu som sledoval dlho (i ked mesiac pred vydanim som sa nato vykaslal, hra nebola ani zdaleka hotovoa) a prirovnavat to k WAR... mno neviem.. spravili dve velke zmeny ktore boli potrebne..teraz si tahaju za tym co su.
DAlsia vec a dufam ze sa to nikoho nedotkne ale u mna osobne nic take ako slovne spojenie kvalitna a azijske mmo neexistuje. Posledne azijske MMO co za nieco stalo bolo Lineage..Mozno som zaujiaty ale ja proste nemam rad manga style, nemam rad klasicky grinding.. nemam rad ten ich prehnany art. takze asi tak
To ze mas rad jednoduchsie priamociarejsie hry, je to v pohode a take tu aj su. Len vies vacsina ludi chce viac hlbsie hry.. takze sa nediv ze ziadne herne giganty sa nebudu orientovat prave na taky typ hry.
Dalsia vec, pri dnensych technologiach nic take ako Oblivion online, kde by sa svet snazil ako tak zit neni proste mozny. Ja by som to tiez chcel ale musime pockat este par rokov.
Seth: Mno posledny verny.. neviem.. som jeden z tych co pise kritiku na WAR na ich beta forach skoro denne. Islo o jednu jedinu vec. Shemi moze robit aj pre Microsoft ale ked nepochopil co Mythic chcel docielit focused testami a potom povie nieco take ze kde je end-game, ze sa s tym flakaju a neviem co este... profesionalna herna branza ho nezachrani.. Ja nemam nic proti nemu a on to vie. Len podla mna povedal blbost a zatym si stojim. Ale Shemi ma moj respekt a za ten arogantny ton som sa mu uz ospravedlnil.
Rashaverak: Suhlasim s tebou..ale ono tu fakt nejde hlavne o to ze tvrcovia nechcu spravit nieco prepracovane.. ide o to ze sa to momentalne len stazi da, vyvoj by trval neskutocne dlho a aj tak by bol vysledok asi dost slaby. Ved firmy nic take nevedia spravit do singleplayeru.. do MMO zatial nic take nedostanes. Bouzial..
|
|
|
Pertha
Moderator
7950 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:00:25
|
quote: Originally posted by ManiaCCC
To ze mas rad jednoduchsie priamociarejsie hry, je to v pohode a take tu aj su. Len vies vacsina ludi chce viac hlbsie hry.. takze sa nediv ze ziadne herne giganty sa nebudu orientovat prave na taky typ hry.
tohle je tvuj obrovsky omyl,ty ani tvuj kamarad dezo nejste vetsina, a je to videt z pomeru hracu v online hrach , ty jednodussi jsou oblibenejsi , vetsina lidi nema uz davno zajem o slozity hry a vypocty kdy jsem si v ao pocital na 5 strankach jak si nasadim equip
|
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
|
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:04:35
|
quote: Originally posted by Pertha tohle je tvuj obrovsky omyl,ty ani tvuj kamarad dezo nejste vetsina, a je to videt z pomeru hracu v online hrach , ty jednodussi jsou oblibenejsi , vetsina lidi nema uz davno zajem o slozity hry a vypocty kdy jsem si v ao pocital na 5 strankach jak si nasadim equip
Mno, ak porovnavas pomer free game a platenych tak sa nediv coho sa hra viac..jasne ze tych free.. ale tu ide o ludi ktory su ochotny platit.. to je pre tych hernych gigantov (vydavatelov) dolezite..aby bolo jasne.. WoW-ko povazujem uz za zlozitejsii herny system. |
|
|
Seth
Senior Member
2564 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:11:28
|
quote: Originally posted by VT
Hodne asi taky zalezi na mnozstvi volneho casu, ktery ma clovek k dispozici.
Za sebe mohu rici, ze nemam nejmensi zajem hrat mmo, kde se budou kytky trhat na louce, sahodlouze kraftit; po ruznych baglech, domeckach, bankach se budes prehrabovat v milionu harampadi apod.
Preferuji rychlou akci, linearni questy, neroamujici npc; pokud mozno co nejmensi moznost specovat svuj char, pouze smysluplne dropy, ktere je mozne predavat z charu na char (zadne BOE nesmysly). Potrebuji mit pocit, ze za 1 - 2 hodiny denne neztratim krok s vetsinou populace hracu ve hre.
Predstava sileneho mikromanagementu pro zajisteni konkurence-schopnosti me postavy mne uz desi.
Tudiz i v mmo prumyslu je to o poptavce a nabidce. Pravdepodobne je vice lidi jako ja a proto se objevuji dalsi a dalsi relativne jednoduche mmo.
A tak to se docela dost divim, ze ti to WoWko nevydrzelo. Char muzes specnou na "minimum" specek (kazdy spec defakto jina funkce charu healer/tank/DD ci tank/dd) Vyroba jednoducha a to ze clovek nema high-end epix - who cares - do dungu, ktere chodi normalni clovek to neni potreba a na pvp jsou prece "free epix"
A v momente kdy mas okruh lidi, se kteryma te hrat bavi tak je to porad jeste solidni hra - zvlast ted pred dalsim datacem, kdy free epix litaji vzduchem relativne zadara.
Timto nechci rict, ze je wowko nejak imba super, ale docela se meni a clovek co to hral pred pul rokem a odesel bude mozna prijemne prekvapen, popripade se utvrdi, ze tohle mu nevyhovuje |
Seth Forgotten
bo=protoze!
|
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:23:24
|
quote: Originally posted by Seth A tak to se docela dost divim, ze ti to WoWko nevydrzelo. Char muzes specnou na "minimum" specek (kazdy spec defakto jina funkce charu healer/tank/DD ci tank/dd) Vyroba jednoducha a to ze clovek nema high-end epix - who cares - do dungu, ktere chodi normalni clovek to neni potreba a na pvp jsou prece "free epix"
A v momente kdy mas okruh lidi, se kteryma te hrat bavi tak je to porad jeste solidni hra - zvlast ted pred dalsim datacem, kdy free epix litaji vzduchem relativne zadara.
Timto nechci rict, ze je wowko nejak imba super, ale docela se meni a clovek co to hral pred pul rokem a odesel bude mozna prijemne prekvapen, popripade se utvrdi, ze tohle mu nevyhovuje
Ale zas uprimne treba povedat ze i ked sa da WoW-ko hrat casual.. hra sama o sebe casual friendly az tak neni...respektive nic nerobia preto aby bola.. Nie su tam a tusim sa ani neplanuju veci ktore su smerovane aj ku casual hracom. Nejaka vizualna kustomizacia charakteru, housing, aj crafting je zalozeny na dlhodobom grinde.. casual pvp su akurat tak BG.. z ktorych sa stala cista farma.. neni tam nic ze si len niekam zbehnes a mas aspon malu sancu ze s toho nieco budes mat. Toto je pre casualov dost dolezite (aspon podla mna). Nehovoriac o tom ze tym ak sa hra vyvyja, do komunity sa dosdava az moc silny "elitism".. co tiez pre casualov neni moc dobre. |
|
|
Bajaja
New Member
168 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:23:47
|
Hmm..
Musím říct, že docela lituju vývojáře současných MMO. Prorazit skrz Blizzard se klidně může ukázat jako úkol pro budoucí generace. Myslím to tak, že až pujde WOW a jeho X datadisků do kytek, Blizz prostě vypustí další MMO. Má na to klid, zázemí, peníze, zkušenosti, fanoušky. A upřímně řekněte, riskne si někdo to nekoupit ?
Ředitel firmy, co připravuje WHO (omlouvám se za neznalost) si klidně veřejně prohlásí, že nakope WOWu sedací sval (edit: sakra, teď si nejsem jist, jestli náhodou nekecám...). Ne že by se to nemohlo podařit, ale podle mě tohle smrdí spíš touhou po hitu a po velkým balíku peněz. Vývojáři se můžou zbláznit, zkouší to, pak zas ono, pak zas něco... Hra se odloží, lidi se dostávají pod tlak,... brrr. Jsem spíš skeptik. |
|
|
ManiaCCC
Junior Member
630 Posts |
Posted - 27/03/2008 : 13:28:26
|
To si sa trosku kopol :).. prave naopak..od zaciatku tvrdia ze porazit WoW-ko ani nechcu a ani nemozu. Jedina taka fraza ktora sa stale drzi je ze WoW-ko je Beatles a WAR Led Zeppelin.. nikto nemoze porazit Beatles, ale je mozne byt lepsi ako Beatles a byt uspesny. |
|
|
Topic |
|
|
|