Diskuzní klub hráčů online her
Home | Profile | Novy ucet | Active Topics | Active Polls | Members | Private Messages | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

.
 All Forums
 Everquest
 EQ2 - General Forum
 HW naroky a vse kolem Grafiky
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Khandar
New Member

352 Posts

Posted - 22/09/2004 :  14:58:56  Show Profile  Send Khandar an ICQ Message Send Khandar a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pedro

Muze mi nekdo poradit kde se da v options zapnout AA a aniso? (Jsem asi slepy) Ve woknech to mam natvrdo nastavene, ale hra to nastaveni nechce prevzit.



Ve hre zapnout nejde, pokud si to teda nejak neprejmenovali ale nenasel sem ani polozku ktera by se tomu hodne vzdalene podobala

Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to...

so...
Go to Top of Page

Pedro
Negr

1450 Posts

Posted - 22/09/2004 :  15:08:42  Show Profile  Send Pedro an ICQ Message Send Pedro a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Khandar
Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to...


Hmm tak bud delam neco spatne nebo se to hada s Catalysty.... Ono to logo NVidie pri spousteni asi ma neco do sebe . Ma nekdo s ATInou podobnou zkusenost jako ja?

Porresha, Calldo - AO - inactive
Porresha, Adelka - EQ2
Porresha - VG - inactive
Socializer 73% Achiever 60% Explorer 46% Killer 20%
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 22/09/2004 :  22:41:08  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pedro

quote:
Originally posted by Khandar
Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to...


Hmm tak bud delam neco spatne nebo se to hada s Catalysty.... Ono to logo NVidie pri spousteni asi ma neco do sebe . Ma nekdo s ATInou podobnou zkusenost jako ja?



Mno zatím ne, ale stavím si nový kompl s X800 Platinum edition, tak dám snad brzo vědět. Akorát že stavím nějak pomalu, je to všechno nějak zprdele drahý
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 30/09/2004 :  16:54:14  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
Takže, nevím jak to někteří z vás dělají, ale:

Já mám PIV Prescota 3giga, 1 giga dual 400 Mhz. Grafárnu jsem nejdřív koupil 5950 Nvidii, pak jsem dal na radu Khandara a vyměnil ji za X800 Pro 256 od Gigabyte.

Mám nastaveno 4x AA, 8xAF, rozlišení 1024 x 768 - Balanced. Ve městě to trhalo jak prase, a to tam nabylo moc lidí občas to trhne i při běhání po venku.

Takže asi něco dělám špatně nebo je něco shnilého v mém počítači :)
Go to Top of Page

Tibor
<Mor do Kuli>

1443 Posts

Posted - 30/09/2004 :  16:58:51  Show Profile  Visit Tibor's Homepage  Send Tibor an ICQ Message Send Tibor a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gabriel

Takže asi něco dělám špatně nebo je něco shnilého v mém počítači :)
Nepochybně. Protože na balanced mi to i ve městě (pravda Freeport) jede docela slušně (+- 20 FPS). Můj pravěkej HW jsem tu už někde popisoval.
Potom co jsem četl v EQ2 foru bych tam zkusil pokorně vrátit tu nVidii.
Go to Top of Page

Atronach
Moderator

casea

2069 Posts

Posted - 30/09/2004 :  17:10:49  Show Profile Send Atronach a Private Message  Reply with Quote
Flame ON

To byl ale blbej napad prejit na Atinu...

Flame OFF

WOW: Kasicka, Druid, [Ceska Legie]. Moonglade
TESO: Kasicka, Templar, [Ceska Legie, MdK], EU
Rift: Kasicka, Cleric, [Ceska legie], Gelidra
EQ2: Kasicka, Inquizitor, [Ceska legie], Splitpaw
AoC: Casea, Necro, [Legie], Dagon
Lotro: Casea, Minstrel, [Myth], Snow
Vanguard [R.I.P.]: Attronach, High Elf Psionist, [MdK]

Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 30/09/2004 :  17:20:18  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
Ale ale, to že teď aktuálně šlape EQ2 lépe na nVidii neznamená nic. Nemluvě o tom, že na Atině prostě lépe vypadá, než na 5950. Ale já neřeším kvalitu obrazu, já řeším proč mi to trhá na místech, kde by asi nemělo.

Mimochodem, jak jsem zjistil, tak mi to trhá naprosto stejně, ať dám Balanced nebo High Quality. Na HQ to samozřejmě lépe vypadá.

A nemluvě o tom, že X800 je prostě 2-3x lepší než 5950 a měl jsem ji za stejnou cenu.

Thats all folks, možná jsem jen příliš paranoidní.

Takže pokud máte nápad čím by to mohlo být sem s tím. Ostatní polkněte dřív, než to sem napíšete.

Díky přátelé.
Go to Top of Page

Tibor
<Mor do Kuli>

1443 Posts

Posted - 30/09/2004 :  17:45:33  Show Profile  Visit Tibor's Homepage  Send Tibor an ICQ Message Send Tibor a Private Message  Reply with Quote
Já už jsem ti svůj nápad popsal. BOhužel preferuješ to, že to vypadá 2x líp, tvoje volba.
Ne, fakt netuším co by ti mohlo pomoct. Zkoušel si perfmonem koukat kde v systému je úzké hrdlo?
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 30/09/2004 :  17:53:43  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
Ne, nevím co to je, rád si nechám poradit.

Měním drivery na Omega drivery.

8422 v 3d marku 03.

Nicméně problém byl v tom, že si pletu AA a AF....

Edited by - Gabriel on 30/09/2004 19:17:09
Go to Top of Page

Octopuss
rumový kanál

orly

2749 Posts

Posted - 30/09/2004 :  20:30:41  Show Profile Send Octopuss a Private Message  Reply with Quote
hehe a jakej je rozdil mezi AA a AF?
Go to Top of Page

Griswold
Starting Member

Griswold2

87 Posts

Posted - 30/09/2004 :  21:58:40  Show Profile  Send Griswold an ICQ Message Send Griswold a Private Message  Reply with Quote
Nevim jak vam ale me se na mem castecne pravekem PC po vcerejsim patchi hra az neuveritelne zrychlila (PIV 3Ghz, 512 Mb DDR 266Mhz, ATI Radeon 9700 PRO).
Jak jste na tom ostatni co vam to nebehalo zrovna plynule?

P.S. detaily nastaveny na balanced

Thumach
For The Horde
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 01/10/2004 :  00:16:33  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
nevim jestli to neni muj subjektivni pocit ale po patchi mi to cuka asi tak 3x vic i na mistech kde to predtim bylo ok

lastfm
Go to Top of Page

Griswold
Starting Member

Griswold2

87 Posts

Posted - 01/10/2004 :  00:28:10  Show Profile  Send Griswold an ICQ Message Send Griswold a Private Message  Reply with Quote
Ja tomu EQ2 prestavam nejak rozumet

Thumach
For The Horde
Go to Top of Page

Khandar
New Member

352 Posts

Posted - 01/10/2004 :  08:45:28  Show Profile  Send Khandar an ICQ Message Send Khandar a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

nevim jestli to neni muj subjektivni pocit ale po patchi mi to cuka asi tak 3x vic i na mistech kde to predtim bylo ok



taky mi to prijde...

so...
Go to Top of Page

Atronach
Moderator

casea

2069 Posts

Posted - 01/10/2004 :  09:12:02  Show Profile Send Atronach a Private Message  Reply with Quote
Pravda je, ze jsem vcera po exterierech moc nebloumal, az na chvilku s Nikolkou ale nezdalo se mi ze by se rychlost zhorsila. Imho to vypada uplne stejne. Jeste zkusim to cukani ve mestech (ktere nezavisi na kvalite nastaveni v klientovi) a poreferuji.

WOW: Kasicka, Druid, [Ceska Legie]. Moonglade
TESO: Kasicka, Templar, [Ceska Legie, MdK], EU
Rift: Kasicka, Cleric, [Ceska legie], Gelidra
EQ2: Kasicka, Inquizitor, [Ceska legie], Splitpaw
AoC: Casea, Necro, [Legie], Dagon
Lotro: Casea, Minstrel, [Myth], Snow
Vanguard [R.I.P.]: Attronach, High Elf Psionist, [MdK]

Go to Top of Page

Pedro
Negr

1450 Posts

Posted - 01/10/2004 :  09:48:20  Show Profile  Send Pedro an ICQ Message Send Pedro a Private Message  Reply with Quote
Po tom poslednim patchi se mi to zrychlilo.
To Gabriel: Zkus vypnout stiny. Me to prida 10+ fps a na krase hry to neubere. Jo a mam Radeona 9800 a jedu 1280x1024, 2xAA, 8xAF a hybe se to krasne.

Porresha, Calldo - AO - inactive
Porresha, Adelka - EQ2
Porresha - VG - inactive
Socializer 73% Achiever 60% Explorer 46% Killer 20%
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 01/10/2004 :  09:48:36  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Atronach

Pravda je, ze jsem vcera po exterierech moc nebloumal, az na chvilku s Nikolkou ale nezdalo se mi ze by se rychlost zhorsila. Imho to vypada uplne stejne. Jeste zkusim to cukani ve mestech (ktere nezavisi na kvalite nastaveni v klientovi) a poreferuji.




Venkovní zóny jsou zcela v pohodě, ale město - to je jedna velká sekačka s 2xAA a 8xAF :)

Jinak, 3dMark 05 - 4000 bodů
Go to Top of Page

Griswold
Starting Member

Griswold2

87 Posts

Posted - 01/10/2004 :  18:45:12  Show Profile  Send Griswold an ICQ Message Send Griswold a Private Message  Reply with Quote
Jeste bych mel dodat ke svemu postu ze jsem mluvil pouze o mestech, protoze ve venkovnich lokacich to mam porad stejne uspokojive hratelne.

Thumach
For The Horde
Go to Top of Page

Khostri
prudič

2210 Posts

Posted - 04/10/2004 :  08:42:14  Show Profile  Send Khostri an ICQ Message Send Khostri a Private Message  Reply with Quote
Běhám vcelku obstojně i ve městě. Možná jsem už na cukání zvyklej, ale jsem schopen to normálně hrát.
Mám 3.2 Intel, FX5200, 512MB paměti. Podle diody disku asi nejvíc vadí ta paměť.

PC, PS3, iPad
Go to Top of Page

Demawend
Moderator

1259 Posts

Posted - 31/10/2004 :  13:04:22  Show Profile Send Demawend a Private Message  Reply with Quote
Takze NVIDIE 6600 sou pouze ve verzi PCI express. Nevite nekdo jestli je nejaka redukce jak to pripojit do AGP nebo sem bez noveho MB v prdeli?

Ultima Online, Dark Age of Camelot, EVE Online, Everquest 2, Vanguard, Age of Conan, Hellgate London, Dungeons & Dragons, Warhammer Online, LOTRO, Star Trek Online, SWG, Darkfall, Dofus, Guild Wars, WoW,... a myslim, ze ja debil, tak aspon pulku z toho porad platim :)
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 31/10/2004 :  14:19:17  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
já teda AA nezapnu ve hře ani náhodou, jako kdyby to díky těm pixel shaderum, díky který hra zaostřuje textury AA nepodporovalo, na extreme je to nehratelné, nejvíce žere complex shader distance, stačí tím pohhnout o CM a už fps padají, flóra to samé, pokud jsem ve městě, procesor PIV Prescott 2.8 na 3.6Ghz, 1GB PC500 ADATA VITESTA paměti, HIS Excalibur Radeon X800XT. Nejvíce to zdržuje ta malá paměť. Jo hraju to v 1600x1200, aspoň tam nejsou tolik vidět ty kostrbaté rohy.
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:09:22  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
tak tak Spajdrr
jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).

1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje...
AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:13:09  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Demawend

Takze NVIDIE 6600 sou pouze ve verzi PCI express. Nevite nekdo jestli je nejaka redukce jak to pripojit do AGP nebo sem bez noveho MB v prdeli?



pokud je mi znamo redukce neni a GF 6600 pro AGP budou koncem roku


lastfm
Go to Top of Page

Rashaverak
Senior Member

3721 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:15:10  Show Profile  Send Rashaverak an ICQ Message Send Rashaverak a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

tak tak Spajdrr
jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).

1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje...
AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM



ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.

lastfm
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:20:48  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

quote:
Originally posted by Marwyn

tak tak Spajdrr
jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).

1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje...
AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM



ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.



No já když dal detaily na max, co se týče textur, tak jsem nějaký pád v fps nezpozoroval, ale v městěch je ten 1GB RAM málo, ale pořád se to ještě dá překousnout :-) ten 1GB RAM navíc (spíš ale jenom 512MB) si pořídím pod stromek
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:23:00  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Octopuss

hehe a jakej je rozdil mezi AA a AF?



AA = Anti Aliasing (vetsinou interpolaci blizkych pixelu se dospeje k nazoru jak zahladit "ostrou" rozpixelovanou hranu. cislo uvadi pocet vzorku okolnichpixelu z kterych se bude pocitat vysledna barva pixelu)

AF = Aniso Filtering (jedna se o metodu zostrovani a vyhlazovani mipmap textur, aby nedochazelo k "shimering" efektum a nebyl znatelny prechod z rodicovske textury na mipmap texturu)

mipmap = je vzdy jedna ctvrtina rodicovske textury, ktera se pouzije pokud plocha k otexturovani je mensi o 1/3 nez rodicovska textura a tim se dosahne kvalitniho zobrazeni. je nejvice viditelny a uplatnovany na pravydelnych texturach jako je dlazba, nebo cihlova zed, dale pak tam kde je potreba dosahnout treba citelnosti textu na nejake plose... standartne by se totiz textura zmensovala cca algoritmem (pri polovicni potrebne otexturovane plose) ze se vynecha kazdej sudej pixel mno a to je samozrejme u textu nemyslitelny a proto se pouziva ANISO filtering (trilinearni je nejvice pruchodovi) a tim se zajistuje nestraceni "hlavni" informace v texture.
UFF to je vycerpavajici, kdyz neumim vysvetlovat :p

btw. pro blizsi informace konzultuj
DX stranky, nebo vubec stranky tykajici se 3d grafiky, nebo vyrobce GPU

zaverem chci rict ze pri vysim rozliseni AA straci na vyznamu (akorat spomaluje) a AF naopak doporucuji zapinat kde je to jen mozne...

jo jeste sem si vzpomel na 3d mark, tam je snad nekde visual quality nebo tak neco a tam je ukazano jak se chova AF, tak si to pust, vrele doporucuju, pochopis aspon vizualni rosdil :)

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:27:50  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:32:14  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Rashaverak

quote:
Originally posted by Marwyn

tak tak Spajdrr
jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).

1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje...
AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM


ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.


neni tomu tak :) pokud je to napsanej engine dle vsech klasickych pravidel 3d programovani jedna se o SWAPOVANI (porad se z nekym hadem, ne NENI to swapovani windows) textur a predpocitanych modelu a animaci. Jsou datove struktury do kterych se vse uklada a ty jsou v pameti... skrz AGP (nebo jinou zbernici) se natlaci do pameti karty. Karta provede operace renderingu a ponecha si veci o kterych predpoklada ze se budou nasledne pouzivat u sebe v pameti. Pokud dojde k pokynu aby prijmula dalsi data ktera se tam nevlezou, zlikviduje predchozi a natahne z pameti dalsi k sobe. Ale pozor, v pameti pocitace (ne na grafarne) se uchovaji i data odstranena z pameti grafarny, prave za predpokladu ze mame pameti dostatek :) pokud ne, provede se vetsinou odplivnuti na disk a pokud nasledne data chceme ziska, opet je z disku musime nacist... jde o to ze je rychlejsi si spocitany modely, stav a vsechny mozny veci jako zretezeny seznamy vertexu, predpocitane animace, testury s vypoctenejma offsetama pro T&L a tak dal dat na disk a nasledne je pouzit, nez je pocitat znova... samozrejme ze to neni tak uplne presne co se vam tam deje, protoze to zalezi od enginu k enginu, ale toto je jeden z duvodu proc se to swapuje.

co se tyka pameti na karte je dobre mit vic a vic, protoze pak se omezuje prenos dat na AGP zbernici (ktera je porad pomala :p)

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:35:54  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by spajdr

quote:
Originally posted by Rashaverak

quote:
Originally posted by Marwyn

tak tak Spajdrr
jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).

1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje...
AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM



ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.



No já když dal detaily na max, co se týče textur, tak jsem nějaký pád v fps nezpozoroval, ale v městěch je ten 1GB RAM málo, ale pořád se to ještě dá překousnout :-) ten 1GB RAM navíc (spíš ale jenom 512MB) si pořídím pod stromek



:) zkus si tam dat jeste grafarnu s 128 megama... jinak ver ze to zacne swapovat, az tam bude vic modelu lidi (ruzna zbroj) a nebo kdyz bezis dungeonem a najednou potkas 2 teamy masici potvory... (tam neslo vubec o to ze by ta X800 nestihala renderovat, ale nemela data co by renderovala a po nejakym tom zazonovani a ten memory leak.... mno proste to uz nestacilo drzet vse v pameti) ted s 2g to fakt na disk hrabne POUZE opkud zonuju, jinak mozna kdyz poprve potkam nekoho v dannem armoru, ale pak je to uz v pameti...

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:39:19  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gabriel

A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?



si zapni AA .. dej si min. zoom a všímej si obrysu postavy .. pak si AA vypni a uvidíš že okraje jsou kostrbaté :-)
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:40:59  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gabriel

A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?



co se tyka temporal (docasneho) Antialiasingu (vyhlazovani) tak to presne nevim co dela, protoze to je zrejme nova technologie, jak zrychlit AA proceduru... zatim sem o tom nic necetl, pac na 3D grafiku uz kaslu ale predpokladam ze to bude nejakej malej podvod jak provadet AA, ale neztracet pri tom tolik vykon (btw FSAA "full scene antialiasing" je jedna z nejnarocnejsich operaci kterou dnesni grafarny muzou delat )

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:42:36  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně.

Edited by - Gabriel on 01/11/2004 14:44:29
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:44:38  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

quote:
Originally posted by Gabriel

A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?



co se tyka temporal (docasneho) Antialiasingu (vyhlazovani) tak to presne nevim co dela, protoze to je zrejme nova technologie, jak zrychlit AA proceduru... zatim sem o tom nic necetl, pac na 3D grafiku uz kaslu ale predpokladam ze to bude nejakej malej podvod jak provadet AA, ale neztracet pri tom tolik vykon (btw FSAA "full scene antialiasing" je jedna z nejnarocnejsich operaci kterou dnesni grafarny muzou delat )



Ale není to rychlejší, jenom je třeba mít zapnutou synchronizaci a mít 60fps při TAA 2x a 100fps TAA 3x, jinak to nejde, vypadá to pak asi tak že při TAA2x je kvalita AA asi jako mít normální AA8x a TAA 3x je jako AA 12x nebo tak nějak, já teda rozdíl nikdy neviděl, je možné to přes Ati tray tools upravit ty hodnoty pro min. fps na zapnutí TAA ale prý to pak nějak je schopné přeblikávat (já to teda nezažil) nějaká ta ztráta fps tam je vidět, ale né moc, oproti klasické AA.

Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:45:38  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Gabriel

Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně.



Takhle to ale nefunguje, rychlejší by to být určitě nemělo, jenom tak akorát plynulejší, když je zapnutý Vsync. Ale doporučil bych si stáhnout 4.11beta CATALYST, opravuje to chybu pro 256MB RAM radeony, kde si hry nealokovaly všechnu VRAM.

Edited by - spajdr on 01/11/2004 14:46:41
Go to Top of Page

Gabriel
Moderator

2156 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:46:27  Show Profile Send Gabriel a Private Message  Reply with Quote
No je pravda, že nejvíc jsem to poznal ve WoW, kde mám při 2xaa a 8xaf stabilně 60 fps. Nicméně alespoň pocitově vidím pozitivní rozdíl i v EQ2
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:47:48  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by spajdr

quote:
Originally posted by Gabriel

Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně.



Takhle to ale nefunguje, rychlejší by to být určitě nemělo, jenom tak akorát plynulejší, když je zapnutý Vsync. Ale doporučil bych si stáhnout 4.11beta CATALYST, opravuje to chybu pro 256MB RAM radeony, kde si hry nealokovaly všechnu VRAM.



btw muze to tak fungovat, pokud mel zaply predtim jen AA a zapl temporal, tak to by potom potvrzovalo moji teorii, ze je to sizeni AA pro zvyseni vykonu he he...

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:50:49  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
kurna nestiham cist mezi radky :)
Aha Spajdr, juknu se asi na web, jak to vlastne funguje, abych neplacal hovadiny :) jinak dik za info, vypada to ze to je zajimava technologie...

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:52:32  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
Něco o TAA je tady
http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/index.x?pg=22
http://www.guru3d.com/article/Videocards/134/3/

Edited by - spajdr on 01/11/2004 14:55:13
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:54:30  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  14:56:09  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by spajdr

Něco o TAA je tady
http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/index.x?pg=22


dik :) uz to chapu... Jak primitivni, ALE UCINNE !
kazdopadne se obavam, ze u EQ to je uplne na pytel LOL kdo ma vic jak 60 FPS je u me maser :p

sem zapomel podotknout ze na mem LCD stejne vic jak 60HZ nedam pri 1600x1200 :p a samozrejme mam zaplej V-Sync

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>

Edited by - Marwyn on 01/11/2004 14:59:04
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:01:14  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Pertha

vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200



heh, jediny co me napada, nemas nekde nastaveny treba maximalni resolution pro AA ? jako treba ze pri 1200x1024 bys mel zaply AA a jakmile se prepne do 1600 tak se vypne ?

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:03:22  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

quote:
Originally posted by spajdr

Něco o TAA je tady
http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/index.x?pg=22


dik :) uz to chapu... Jak primitivni, ALE UCINNE !
kazdopadne se obavam, ze u EQ to je uplne na pytel LOL kdo ma vic jak 60 FPS je u me maser :p

sem zapomel podotknout ze na mem LCD stejne vic jak 60HZ nedam pri 1600x1200 :p a samozrejme mam zaplej V-Sync



60fps dám, ale při jakém nastavení detailů že v městech dát 60fps, tak to prakticky nehrozí, to jedině že bych dal detaily hodně nízko. Eldars Grove nebo jak se to jmenuje, to je fps killer.
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:06:52  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:13:12  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)



Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?

Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:15:23  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by spajdr

quote:
Originally posted by Marwyn

he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)



Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?

Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že



ja ho mam na max, protoze koukat jak pulka veci vzdalenejsich nez 100 metru je polovicata (lidi bez armoru a bez vlasu a tak...) to se me nechce a radsi ozelim nejakej ten zaskub..

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:33:33  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

quote:
Originally posted by spajdr

quote:
Originally posted by Marwyn

he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)



Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?

Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že



ja ho mam na max, protoze koukat jak pulka veci vzdalenejsich nez 100 metru je polovicata (lidi bez armoru a bez vlasu a tak...) to se me nechce a radsi ozelim nejakej ten zaskub..



A to nastavení shaderu u tebe na to má tento vliv? u mě se to projeví tak že třeba kamenitá cesta vypadá celkem ploše ale když trochu pohnu s tím nastavením u complex shader distance, tak se ty kameny na cestě více prohloubí, to samé u dřevěného mostu třeba v přístavu, lidi jsem viděl co se týče oblečení pořád stejně :-)
Go to Top of Page

Pertha
Moderator

7950 Posts

Posted - 01/11/2004 :  15:34:33  Show Profile  Send Pertha an ICQ Message Send Pertha a Private Message  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Marwyn

quote:
Originally posted by Pertha

vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200



heh, jediny co me napada, nemas nekde nastaveny treba maximalni resolution pro AA ? jako treba ze pri 1200x1024 bys mel zaply AA a jakmile se prepne do 1600 tak se vypne ?



to me taky napadlo , ale ne :)

Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine.
Yours, Scissors.
Go to Top of Page

Marwyn
Junior Member

792 Posts

Posted - 01/11/2004 :  16:06:36  Show Profile Send Marwyn a Private Message  Reply with Quote
mno jak u ceho :) treba sudy sou bez obruci, lampa nesviti a tak, jinak ted nevim jestly armor je u nejaky jiny distance, mozna kompex rendering distance, ted nevim :)

Marwyn Zevl
Aion - Mytower
<Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...>
Go to Top of Page

spajdr
Moderator

Benny

3400 Posts

Posted - 02/11/2004 :  15:19:46  Show Profile  Visit spajdr's Homepage  Send spajdr an ICQ Message Send spajdr a Private Message  Reply with Quote
Aha, tak oni tu podporu AA přidali až v tom 28/10 patchi, proto mi to předtím nešlo
Go to Top of Page

Reyden
Senior Member

Human

2747 Posts

Posted - 04/11/2004 :  23:30:39  Show Profile  Send Reyden an ICQ Message Send Reyden a Private Message  Reply with Quote
mam 128 MB radeon 9600 a 512 MB DDR .. co doporucujete spis upgradovat? pamet (na 1G) nebo grafarnu (drazsi)?

Zenová povídka: Putuji takhle Severní Koreou a najednou potkám Gurrshaela a Pompa držíce se za ruce řkouce "Ano pane Reydene ... až tady jsme zjistili, že jsme míň než ta krabice u cesty ... vyhrál jsi, Ty jsi víc!". Usmál jsem se a odvětil jim: "Od té doby co nemám žádný cíl, už nebloudím!"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  New Poll New Poll
 Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Diskuzní klub hráčů online her © © 2000 CzechHeroes Go To Top Of Page
This page was generated in 1,21 seconds. on eygor Snitz Forums 2000