Author |
Topic |
Khandar
New Member
352 Posts |
Posted - 22/09/2004 : 14:58:56
|
quote: Originally posted by Pedro
Muze mi nekdo poradit kde se da v options zapnout AA a aniso? (Jsem asi slepy) Ve woknech to mam natvrdo nastavene, ale hra to nastaveni nechce prevzit.
Ve hre zapnout nejde, pokud si to teda nejak neprejmenovali ale nenasel sem ani polozku ktera by se tomu hodne vzdalene podobala
Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to... |
so... |
|
|
Pedro
Negr
1450 Posts |
Posted - 22/09/2004 : 15:08:42
|
quote: Originally posted by Khandar Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to...
Hmm tak bud delam neco spatne nebo se to hada s Catalysty.... Ono to logo NVidie pri spousteni asi ma neco do sebe . Ma nekdo s ATInou podobnou zkusenost jako ja? |
Porresha, Calldo - AO - inactive Porresha, Adelka - EQ2 Porresha - VG - inactive Socializer 73% Achiever 60% Explorer 46% Killer 20% |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 22/09/2004 : 22:41:08
|
quote: Originally posted by Pedro
quote: Originally posted by Khandar Ja mam zaple AA a Anizo v Driverech(nVidia ForceWare 66.31) a jede to...
Hmm tak bud delam neco spatne nebo se to hada s Catalysty.... Ono to logo NVidie pri spousteni asi ma neco do sebe . Ma nekdo s ATInou podobnou zkusenost jako ja?
Mno zatím ne, ale stavím si nový kompl s X800 Platinum edition, tak dám snad brzo vědět. Akorát že stavím nějak pomalu, je to všechno nějak zprdele drahý |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 16:54:14
|
Takže, nevím jak to někteří z vás dělají, ale:
Já mám PIV Prescota 3giga, 1 giga dual 400 Mhz. Grafárnu jsem nejdřív koupil 5950 Nvidii, pak jsem dal na radu Khandara a vyměnil ji za X800 Pro 256 od Gigabyte.
Mám nastaveno 4x AA, 8xAF, rozlišení 1024 x 768 - Balanced. Ve městě to trhalo jak prase, a to tam nabylo moc lidí občas to trhne i při běhání po venku.
Takže asi něco dělám špatně nebo je něco shnilého v mém počítači :) |
|
|
Tibor
<Mor do Kuli>
1443 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 16:58:51
|
quote: Originally posted by Gabriel
Takže asi něco dělám špatně nebo je něco shnilého v mém počítači :)
Nepochybně. Protože na balanced mi to i ve městě (pravda Freeport) jede docela slušně (+- 20 FPS). Můj pravěkej HW jsem tu už někde popisoval. Potom co jsem četl v EQ2 foru bych tam zkusil pokorně vrátit tu nVidii. |
|
|
Atronach
Moderator
2069 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 17:10:49
|
Flame ON
To byl ale blbej napad prejit na Atinu...
Flame OFF
|
WOW: Kasicka, Druid, [Ceska Legie]. Moonglade TESO: Kasicka, Templar, [Ceska Legie, MdK], EU Rift: Kasicka, Cleric, [Ceska legie], Gelidra EQ2: Kasicka, Inquizitor, [Ceska legie], Splitpaw AoC: Casea, Necro, [Legie], Dagon Lotro: Casea, Minstrel, [Myth], Snow Vanguard [R.I.P.]: Attronach, High Elf Psionist, [MdK]
|
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 17:20:18
|
Ale ale, to že teď aktuálně šlape EQ2 lépe na nVidii neznamená nic. Nemluvě o tom, že na Atině prostě lépe vypadá, než na 5950. Ale já neřeším kvalitu obrazu, já řeším proč mi to trhá na místech, kde by asi nemělo.
Mimochodem, jak jsem zjistil, tak mi to trhá naprosto stejně, ať dám Balanced nebo High Quality. Na HQ to samozřejmě lépe vypadá.
A nemluvě o tom, že X800 je prostě 2-3x lepší než 5950 a měl jsem ji za stejnou cenu.
Thats all folks, možná jsem jen příliš paranoidní.
Takže pokud máte nápad čím by to mohlo být sem s tím. Ostatní polkněte dřív, než to sem napíšete.
Díky přátelé. |
|
|
Tibor
<Mor do Kuli>
1443 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 17:45:33
|
Já už jsem ti svůj nápad popsal. BOhužel preferuješ to, že to vypadá 2x líp, tvoje volba. Ne, fakt netuším co by ti mohlo pomoct. Zkoušel si perfmonem koukat kde v systému je úzké hrdlo? |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 17:53:43
|
Ne, nevím co to je, rád si nechám poradit.
Měním drivery na Omega drivery.
8422 v 3d marku 03.
Nicméně problém byl v tom, že si pletu AA a AF....
|
Edited by - Gabriel on 30/09/2004 19:17:09 |
|
|
Octopuss
rumový kanál
2749 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 20:30:41
|
hehe a jakej je rozdil mezi AA a AF? |
|
|
Griswold
Starting Member
87 Posts |
Posted - 30/09/2004 : 21:58:40
|
Nevim jak vam ale me se na mem castecne pravekem PC po vcerejsim patchi hra az neuveritelne zrychlila (PIV 3Ghz, 512 Mb DDR 266Mhz, ATI Radeon 9700 PRO). Jak jste na tom ostatni co vam to nebehalo zrovna plynule?
P.S. detaily nastaveny na balanced |
Thumach For The Horde |
|
|
Rashaverak
Senior Member
3721 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 00:16:33
|
nevim jestli to neni muj subjektivni pocit ale po patchi mi to cuka asi tak 3x vic i na mistech kde to predtim bylo ok |
lastfm |
|
|
Griswold
Starting Member
87 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 00:28:10
|
Ja tomu EQ2 prestavam nejak rozumet |
Thumach For The Horde |
|
|
Khandar
New Member
352 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 08:45:28
|
quote: Originally posted by Rashaverak
nevim jestli to neni muj subjektivni pocit ale po patchi mi to cuka asi tak 3x vic i na mistech kde to predtim bylo ok
taky mi to prijde... |
so... |
|
|
Atronach
Moderator
2069 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 09:12:02
|
Pravda je, ze jsem vcera po exterierech moc nebloumal, az na chvilku s Nikolkou ale nezdalo se mi ze by se rychlost zhorsila. Imho to vypada uplne stejne. Jeste zkusim to cukani ve mestech (ktere nezavisi na kvalite nastaveni v klientovi) a poreferuji.
|
WOW: Kasicka, Druid, [Ceska Legie]. Moonglade TESO: Kasicka, Templar, [Ceska Legie, MdK], EU Rift: Kasicka, Cleric, [Ceska legie], Gelidra EQ2: Kasicka, Inquizitor, [Ceska legie], Splitpaw AoC: Casea, Necro, [Legie], Dagon Lotro: Casea, Minstrel, [Myth], Snow Vanguard [R.I.P.]: Attronach, High Elf Psionist, [MdK]
|
|
|
Pedro
Negr
1450 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 09:48:20
|
Po tom poslednim patchi se mi to zrychlilo. To Gabriel: Zkus vypnout stiny. Me to prida 10+ fps a na krase hry to neubere. Jo a mam Radeona 9800 a jedu 1280x1024, 2xAA, 8xAF a hybe se to krasne. |
Porresha, Calldo - AO - inactive Porresha, Adelka - EQ2 Porresha - VG - inactive Socializer 73% Achiever 60% Explorer 46% Killer 20% |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 09:48:36
|
quote: Originally posted by Atronach
Pravda je, ze jsem vcera po exterierech moc nebloumal, az na chvilku s Nikolkou ale nezdalo se mi ze by se rychlost zhorsila. Imho to vypada uplne stejne. Jeste zkusim to cukani ve mestech (ktere nezavisi na kvalite nastaveni v klientovi) a poreferuji.
Venkovní zóny jsou zcela v pohodě, ale město - to je jedna velká sekačka s 2xAA a 8xAF :)
Jinak, 3dMark 05 - 4000 bodů |
|
|
Griswold
Starting Member
87 Posts |
Posted - 01/10/2004 : 18:45:12
|
Jeste bych mel dodat ke svemu postu ze jsem mluvil pouze o mestech, protoze ve venkovnich lokacich to mam porad stejne uspokojive hratelne. |
Thumach For The Horde |
|
|
Khostri
prudič
2210 Posts |
Posted - 04/10/2004 : 08:42:14
|
Běhám vcelku obstojně i ve městě. Možná jsem už na cukání zvyklej, ale jsem schopen to normálně hrát. Mám 3.2 Intel, FX5200, 512MB paměti. Podle diody disku asi nejvíc vadí ta paměť. |
PC, PS3, iPad |
|
|
Demawend
Moderator
1259 Posts |
Posted - 31/10/2004 : 13:04:22
|
Takze NVIDIE 6600 sou pouze ve verzi PCI express. Nevite nekdo jestli je nejaka redukce jak to pripojit do AGP nebo sem bez noveho MB v prdeli? |
Ultima Online, Dark Age of Camelot, EVE Online, Everquest 2, Vanguard, Age of Conan, Hellgate London, Dungeons & Dragons, Warhammer Online, LOTRO, Star Trek Online, SWG, Darkfall, Dofus, Guild Wars, WoW,... a myslim, ze ja debil, tak aspon pulku z toho porad platim :) |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 31/10/2004 : 14:19:17
|
já teda AA nezapnu ve hře ani náhodou, jako kdyby to díky těm pixel shaderum, díky který hra zaostřuje textury AA nepodporovalo, na extreme je to nehratelné, nejvíce žere complex shader distance, stačí tím pohhnout o CM a už fps padají, flóra to samé, pokud jsem ve městě, procesor PIV Prescott 2.8 na 3.6Ghz, 1GB PC500 ADATA VITESTA paměti, HIS Excalibur Radeon X800XT. Nejvíce to zdržuje ta malá paměť. Jo hraju to v 1600x1200, aspoň tam nejsou tolik vidět ty kostrbaté rohy. |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:09:22
|
tak tak Spajdrr jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).
1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje... AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
Rashaverak
Senior Member
3721 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:13:09
|
quote: Originally posted by Demawend
Takze NVIDIE 6600 sou pouze ve verzi PCI express. Nevite nekdo jestli je nejaka redukce jak to pripojit do AGP nebo sem bez noveho MB v prdeli?
pokud je mi znamo redukce neni a GF 6600 pro AGP budou koncem roku
|
lastfm |
|
|
Rashaverak
Senior Member
3721 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:15:10
|
quote: Originally posted by Marwyn
tak tak Spajdrr jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).
1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje... AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM
ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna. |
lastfm |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:20:48
|
quote: Originally posted by Rashaverak
quote: Originally posted by Marwyn
tak tak Spajdrr jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).
1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje... AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM
ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.
No já když dal detaily na max, co se týče textur, tak jsem nějaký pád v fps nezpozoroval, ale v městěch je ten 1GB RAM málo, ale pořád se to ještě dá překousnout :-) ten 1GB RAM navíc (spíš ale jenom 512MB) si pořídím pod stromek |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:23:00
|
quote: Originally posted by Octopuss
hehe a jakej je rozdil mezi AA a AF?
AA = Anti Aliasing (vetsinou interpolaci blizkych pixelu se dospeje k nazoru jak zahladit "ostrou" rozpixelovanou hranu. cislo uvadi pocet vzorku okolnichpixelu z kterych se bude pocitat vysledna barva pixelu)
AF = Aniso Filtering (jedna se o metodu zostrovani a vyhlazovani mipmap textur, aby nedochazelo k "shimering" efektum a nebyl znatelny prechod z rodicovske textury na mipmap texturu)
mipmap = je vzdy jedna ctvrtina rodicovske textury, ktera se pouzije pokud plocha k otexturovani je mensi o 1/3 nez rodicovska textura a tim se dosahne kvalitniho zobrazeni. je nejvice viditelny a uplatnovany na pravydelnych texturach jako je dlazba, nebo cihlova zed, dale pak tam kde je potreba dosahnout treba citelnosti textu na nejake plose... standartne by se totiz textura zmensovala cca algoritmem (pri polovicni potrebne otexturovane plose) ze se vynecha kazdej sudej pixel mno a to je samozrejme u textu nemyslitelny a proto se pouziva ANISO filtering (trilinearni je nejvice pruchodovi) a tim se zajistuje nestraceni "hlavni" informace v texture. UFF to je vycerpavajici, kdyz neumim vysvetlovat :p
btw. pro blizsi informace konzultuj DX stranky, nebo vubec stranky tykajici se 3d grafiky, nebo vyrobce GPU
zaverem chci rict ze pri vysim rozliseni AA straci na vyznamu (akorat spomaluje) a AF naopak doporucuji zapinat kde je to jen mozne...
jo jeste sem si vzpomel na 3d mark, tam je snad nekde visual quality nebo tak neco a tam je ukazano jak se chova AF, tak si to pust, vrele doporucuju, pochopis aspon vizualni rosdil :) |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:27:50
|
A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ? |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:32:14
|
quote: Originally posted by Rashaverak
quote: Originally posted by Marwyn
tak tak Spajdrr jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).
1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje... AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM
ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.
neni tomu tak :) pokud je to napsanej engine dle vsech klasickych pravidel 3d programovani jedna se o SWAPOVANI (porad se z nekym hadem, ne NENI to swapovani windows) textur a predpocitanych modelu a animaci. Jsou datove struktury do kterych se vse uklada a ty jsou v pameti... skrz AGP (nebo jinou zbernici) se natlaci do pameti karty. Karta provede operace renderingu a ponecha si veci o kterych predpoklada ze se budou nasledne pouzivat u sebe v pameti. Pokud dojde k pokynu aby prijmula dalsi data ktera se tam nevlezou, zlikviduje predchozi a natahne z pameti dalsi k sobe. Ale pozor, v pameti pocitace (ne na grafarne) se uchovaji i data odstranena z pameti grafarny, prave za predpokladu ze mame pameti dostatek :) pokud ne, provede se vetsinou odplivnuti na disk a pokud nasledne data chceme ziska, opet je z disku musime nacist... jde o to ze je rychlejsi si spocitany modely, stav a vsechny mozny veci jako zretezeny seznamy vertexu, predpocitane animace, testury s vypoctenejma offsetama pro T&L a tak dal dat na disk a nasledne je pouzit, nez je pocitat znova... samozrejme ze to neni tak uplne presne co se vam tam deje, protoze to zalezi od enginu k enginu, ale toto je jeden z duvodu proc se to swapuje.
co se tyka pameti na karte je dobre mit vic a vic, protoze pak se omezuje prenos dat na AGP zbernici (ktera je porad pomala :p) |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:35:54
|
quote: Originally posted by spajdr
quote: Originally posted by Rashaverak
quote: Originally posted by Marwyn
tak tak Spajdrr jinak sem necetl vsecko, ale pokud chcete mit pozitek ze hry, 2g RAMeti si poridte, protoze bez nich ani neuvazujte nad max texturama a snad ani nad high (desne to swapuje).
1600x1200 max vse krome stinu (vyple env. stiny), vypla nekolizni flora (nesnasim ji, porad se do ni neco skovava), no a ostatni tak moc uz nezatezuje... AA OFF, TRI-ANISO 16x na Athlon 3000+, X800XT PE, 2g RAM
ciste nahodou kvalita textur a s nim souvisejici trhani neni odvysla od pameti grafarny ? ja jsem si temer jist ze je a ze to s RAMkou nema vubec co delat. Ja mam teda 1.5 GB a absolutne bez problemu vytizenost vesmes bez problemu muzu mit zapnutych jeste 10 dalsich oken, pruser je jen ta grafarna.
No já když dal detaily na max, co se týče textur, tak jsem nějaký pád v fps nezpozoroval, ale v městěch je ten 1GB RAM málo, ale pořád se to ještě dá překousnout :-) ten 1GB RAM navíc (spíš ale jenom 512MB) si pořídím pod stromek
:) zkus si tam dat jeste grafarnu s 128 megama... jinak ver ze to zacne swapovat, az tam bude vic modelu lidi (ruzna zbroj) a nebo kdyz bezis dungeonem a najednou potkas 2 teamy masici potvory... (tam neslo vubec o to ze by ta X800 nestihala renderovat, ale nemela data co by renderovala a po nejakym tom zazonovani a ten memory leak.... mno proste to uz nestacilo drzet vse v pameti) ted s 2g to fakt na disk hrabne POUZE opkud zonuju, jinak mozna kdyz poprve potkam nekoho v dannem armoru, ale pak je to uz v pameti... |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:39:19
|
quote: Originally posted by Gabriel
A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?
si zapni AA .. dej si min. zoom a všímej si obrysu postavy .. pak si AA vypni a uvidíš že okraje jsou kostrbaté :-) |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:40:59
|
quote: Originally posted by Gabriel
A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?
co se tyka temporal (docasneho) Antialiasingu (vyhlazovani) tak to presne nevim co dela, protoze to je zrejme nova technologie, jak zrychlit AA proceduru... zatim sem o tom nic necetl, pac na 3D grafiku uz kaslu ale predpokladam ze to bude nejakej malej podvod jak provadet AA, ale neztracet pri tom tolik vykon (btw FSAA "full scene antialiasing" je jedna z nejnarocnejsich operaci kterou dnesni grafarny muzou delat ) |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:42:36
|
Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně. |
Edited by - Gabriel on 01/11/2004 14:44:29 |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:44:38
|
quote: Originally posted by Marwyn
quote: Originally posted by Gabriel
A jaký je rozdíl nebo co se děje, pokud zapnu volbu u AA - Dočasné vyhlazování ?
co se tyka temporal (docasneho) Antialiasingu (vyhlazovani) tak to presne nevim co dela, protoze to je zrejme nova technologie, jak zrychlit AA proceduru... zatim sem o tom nic necetl, pac na 3D grafiku uz kaslu ale predpokladam ze to bude nejakej malej podvod jak provadet AA, ale neztracet pri tom tolik vykon (btw FSAA "full scene antialiasing" je jedna z nejnarocnejsich operaci kterou dnesni grafarny muzou delat )
Ale není to rychlejší, jenom je třeba mít zapnutou synchronizaci a mít 60fps při TAA 2x a 100fps TAA 3x, jinak to nejde, vypadá to pak asi tak že při TAA2x je kvalita AA asi jako mít normální AA8x a TAA 3x je jako AA 12x nebo tak nějak, já teda rozdíl nikdy neviděl, je možné to přes Ati tray tools upravit ty hodnoty pro min. fps na zapnutí TAA ale prý to pak nějak je schopné přeblikávat (já to teda nezažil) nějaká ta ztráta fps tam je vidět, ale né moc, oproti klasické AA.
|
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:45:38
|
quote: Originally posted by Gabriel
Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně.
Takhle to ale nefunguje, rychlejší by to být určitě nemělo, jenom tak akorát plynulejší, když je zapnutý Vsync. Ale doporučil bych si stáhnout 4.11beta CATALYST, opravuje to chybu pro 256MB RAM radeony, kde si hry nealokovaly všechnu VRAM. |
Edited by - spajdr on 01/11/2004 14:46:41 |
|
|
Gabriel
Moderator
2156 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:46:27
|
No je pravda, že nejvíc jsem to poznal ve WoW, kde mám při 2xaa a 8xaf stabilně 60 fps. Nicméně alespoň pocitově vidím pozitivní rozdíl i v EQ2 |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:47:48
|
quote: Originally posted by spajdr
quote: Originally posted by Gabriel
Osobně právě tuhle volbu - Dočasné vyhlazování - považuji za hodně vychytanou. Na kvalitě obrazu jsem to nepoznal (ve smyslu ztráty), na výkonu ovšem ano (ve smyslu nárůstu). A poměrně citelně.
Takhle to ale nefunguje, rychlejší by to být určitě nemělo, jenom tak akorát plynulejší, když je zapnutý Vsync. Ale doporučil bych si stáhnout 4.11beta CATALYST, opravuje to chybu pro 256MB RAM radeony, kde si hry nealokovaly všechnu VRAM.
btw muze to tak fungovat, pokud mel zaply predtim jen AA a zapl temporal, tak to by potom potvrzovalo moji teorii, ze je to sizeni AA pro zvyseni vykonu he he... |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:50:49
|
kurna nestiham cist mezi radky :) Aha Spajdr, juknu se asi na web, jak to vlastne funguje, abych neplacal hovadiny :) jinak dik za info, vypada to ze to je zajimava technologie... |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
|
Pertha
Moderator
7950 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:54:30
|
vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200 |
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
|
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 14:56:09
|
quote: Originally posted by spajdr
Něco o TAA je tady http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/index.x?pg=22
dik :) uz to chapu... Jak primitivni, ALE UCINNE ! kazdopadne se obavam, ze u EQ to je uplne na pytel LOL kdo ma vic jak 60 FPS je u me maser :p
sem zapomel podotknout ze na mem LCD stejne vic jak 60HZ nedam pri 1600x1200 :p a samozrejme mam zaplej V-Sync |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
Edited by - Marwyn on 01/11/2004 14:59:04 |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:01:14
|
quote: Originally posted by Pertha
vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200
heh, jediny co me napada, nemas nekde nastaveny treba maximalni resolution pro AA ? jako treba ze pri 1200x1024 bys mel zaply AA a jakmile se prepne do 1600 tak se vypne ? |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:03:22
|
quote: Originally posted by Marwyn
quote: Originally posted by spajdr
Něco o TAA je tady http://techreport.com/reviews/2004q2/radeon-x800/index.x?pg=22
dik :) uz to chapu... Jak primitivni, ALE UCINNE ! kazdopadne se obavam, ze u EQ to je uplne na pytel LOL kdo ma vic jak 60 FPS je u me maser :p
sem zapomel podotknout ze na mem LCD stejne vic jak 60HZ nedam pri 1600x1200 :p a samozrejme mam zaplej V-Sync
60fps dám, ale při jakém nastavení detailů že v městech dát 60fps, tak to prakticky nehrozí, to jedině že bych dal detaily hodně nízko. Eldars Grove nebo jak se to jmenuje, to je fps killer. |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:06:52
|
he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka) |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:13:12
|
quote: Originally posted by Marwyn
he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)
Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?
Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že |
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:15:23
|
quote: Originally posted by spajdr
quote: Originally posted by Marwyn
he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)
Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?
Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že
ja ho mam na max, protoze koukat jak pulka veci vzdalenejsich nez 100 metru je polovicata (lidi bez armoru a bez vlasu a tak...) to se me nechce a radsi ozelim nejakej ten zaskub.. |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:33:33
|
quote: Originally posted by Marwyn
quote: Originally posted by spajdr
quote: Originally posted by Marwyn
he he, mozna by to slo, ale k cemu je pak AA kdyz se na to pak neda koukat... (zahlazeni peti car zobrazujicich panacka)
Jenom mě překvapilo že se zapnutým AA mi prakticky fps neklesly, to chce asi dvouprocesorovou desku nebo 4 procáky?
Ale nejvíce žere COMPLEX SHADER DISTANCE! ale bez navýšení o asi cm a půl na posuvníku to moře vypadá na prd, žádné vlny, nic .. ale o tom hra není že
ja ho mam na max, protoze koukat jak pulka veci vzdalenejsich nez 100 metru je polovicata (lidi bez armoru a bez vlasu a tak...) to se me nechce a radsi ozelim nejakej ten zaskub..
A to nastavení shaderu u tebe na to má tento vliv? u mě se to projeví tak že třeba kamenitá cesta vypadá celkem ploše ale když trochu pohnu s tím nastavením u complex shader distance, tak se ty kameny na cestě více prohloubí, to samé u dřevěného mostu třeba v přístavu, lidi jsem viděl co se týče oblečení pořád stejně :-) |
|
|
Pertha
Moderator
7950 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 15:34:33
|
quote: Originally posted by Marwyn
quote: Originally posted by Pertha
vec, kterou jsem u EQ2 absolutne nepochopil , je dost znacnej narust vykonu - rychlosti kdyz pri stejnych detailech zvysim rozliseni z 1280*1024 na 1600 *1200
heh, jediny co me napada, nemas nekde nastaveny treba maximalni resolution pro AA ? jako treba ze pri 1200x1024 bys mel zaply AA a jakmile se prepne do 1600 tak se vypne ?
to me taky napadlo , ale ne :) |
Rock is overpowerd, please nerf. Paper is fine. Yours, Scissors.
|
|
|
Marwyn
Junior Member
792 Posts |
Posted - 01/11/2004 : 16:06:36
|
mno jak u ceho :) treba sudy sou bez obruci, lampa nesviti a tak, jinak ted nevim jestly armor je u nejaky jiny distance, mozna kompex rendering distance, ted nevim :) |
Marwyn Zevl Aion - Mytower <Played: 9D, AoC, AO, AC, AC2, DF, D&D, EVE, EQ2, GW, HG-London, Horizons, L2, MoM, Neocron, Ryzom, SWG, TR, UO, Vanguard, WHO, WoW, ...> |
|
|
spajdr
Moderator
3400 Posts |
Posted - 02/11/2004 : 15:19:46
|
Aha, tak oni tu podporu AA přidali až v tom 28/10 patchi, proto mi to předtím nešlo |
|
|
Reyden
Senior Member
2747 Posts |
Posted - 04/11/2004 : 23:30:39
|
mam 128 MB radeon 9600 a 512 MB DDR .. co doporucujete spis upgradovat? pamet (na 1G) nebo grafarnu (drazsi)? |
Zenová povídka: Putuji takhle Severní Koreou a najednou potkám Gurrshaela a Pompa držíce se za ruce řkouce "Ano pane Reydene ... až tady jsme zjistili, že jsme míň než ta krabice u cesty ... vyhrál jsi, Ty jsi víc!". Usmál jsem se a odvětil jim: "Od té doby co nemám žádný cíl, už nebloudím!" |
|
|
Topic |
|
|
|